Vores betontrappe begynder at se rigtig træt og ødelagt ud på grund af frostrevner. Jeg har fået et tilbud på at belægge trappen med epoxy, altså en slags masse først og så drysser man farvet sand i dette. Til sidst "lakker" man det hele, hvorefter man får en fugttæt og superstærk overflade.

Virker dette?
Jeg vil ikke bruge 14.000 kr. på dette for så at skulle gøre det om om 5 år...

Alternativet kunne måske være at beklæde trappen med klinker, men så er jeg lidt bekymret for, at fliserne til sidst vil løsne sig. Desuden er det måske ikke helt nemt at finde nogen, der udfører dette...

Meget taknemmelig for svar!

Mvh,

Nicklas
 
janwide
Jeg renoverede min trappe selv med epoxy og småsten/sand på det. Ser godt ud efter den første vinter. Dura Trapp sælger "gør det selv" sæt.
 
Epoxyen er vel tæt, så ingen fugt kommer ind og "sprænger"?
 
Ja, jeg vil jo tro, at det bliver tæt og godt. Men en ven påstår, at det ikke vil holde, at belægningen simpelthen løsner sig efter en tid?

Firmaet, der har givet tilbud på arbejdet, siger, at man efter 2 år gerne kan forsegle trappen en gang til, så har man en beskyttelse, der holder rigtig godt. Jeg ville gerne have 10 års garanti eller sådan, men det er nok svært at få til...

Jeg vil forhøre mig lidt mere om holdbarheden.

Der er for øvrigt en anden firma i byen, der også beskæftiger sig med belægning af industrigulve. De har en kanonløsning med et, til en vis grad, elastisk materiale - tillader altså en smule bevægelse. Problemet her er, at de kategorisk nægter at udføre arbejdet på villatrappet, fordi de ikke kan tage tilstrækkeligt godt betalt af privatpersoner.

Det hælder alligevel mod epoxyen, som i så fald kan lægges i næste uge. Dejligt at slippe for at plage håndværkere...!

Er der nogen, der har synspunkter/erfaringer/meninger...?
 
Mine forældre gjorde dette, dog ikke malerdelen. Visse småsten løsner nu og da, men ikke så det bemærkes... Dette blev gjort for 2-3 år siden og ser ud på samme måde i dag.
 
OK, men kan det være så, at de har lidt større kornstørrelse - typ små sten? I mit tilfælde strør man en slags sand i kleten, ligner næsten groft sandpapir, når det er klart.
Kan dine forældre have gjort noget i stil med www.duracoat.se mon? Jeg ved, at belægninger med små søsten sjældent holder nogen længere tid uden at slippe små sten efter et antal år.
 
Det er nok små søsten de har, når jeg tænker efter...
 
K knicklas sagde:
Ja, jeg vil jo tro, at det bliver tæt og godt. Men en ven hævder, at det ikke vil holde, at belægningen løsner sig efter en tid simpelthen?

Firmaet, der har givet tilbud på jobbet, siger, at man efter 2 år gerne kan forsegle trappen en gang til, så har man en beskyttelse, der holder rigtig godt. Jeg ville gerne have 10 års garanti eller sådan, men det er nok svært at få til...

Jeg skal forhøre mig lidt mere om holdbarheden.

Der findes i øvrigt et andet firma i byen, som også beskæftiger sig med belægning af industrigulve. De har en eller anden kanonløsning med et, til dels, elastisk materiale - tillader altså en vis bevægelse. Problemet der er, at de kategorisk nægter at udføre jobbet på parcelhustrapper, fordi de ikke kan tage nok penge for det af privatpersoner.

Det hælder alligevel mod epoxyen, som i så fald kan lægges næste uge. Rart at slippe for at mase på håndværkere...!

Nogen med kommentarer/erfaringer/meninger...?
11 år siden nu... men hvordan blev det? :)
 
janwide
Vores trappe ser stadig ud som ny. Det er vel omkring tolv år siden nu. Vi havde ingen forsegling. Bare epoxy, og så sten i det.
 
M Mmmarkus sagde:
11 år siden nu... men hvordan blev det? :)
Jo, det blev ret godt. Sætninger har gjort, at belægningen er sprukket lidt, men ikke som er løsnet eller så.
 
K knicklas sagde:
Jo, det blev rätt bra. Sättningar har gjort att beläggningen spruckit lite, men inte som lossnat eller så.
Flot, jeg har en polak fyr, der kommer her og støber vores trappe om, som er i tre etager, og så kaster han epoxi på. Det koster 60 men et svensk firma skulle have 70 bare for at støbe trappen. ‍♂️
 
janwide janwide sagde:
Vores trappe ser stadig ud som ny. Det er vel omkring tolv år siden nu. Vi havde ingen forsegling. Bare epoxi, og så sten i det.
Dejligt!
 
Trætrappe til indgang med jernrækværk, omgivet af græs og buske. Solbeskinnet husmur i baggrunden med svensk flag i baggrunden. Udendørs trappe ved murstenshus med gelænder, fliser omgivet af græs og små hvide blomster. Blå himmel og hegn i baggrunden. Sådan ser trappen ud i dag..
 
N
M Mmmarkus sagde:
Flot, jeg har en polsk fyr, der kommer forbi og støber vores trappe om, som er i tre etager, og så lægger han epoxi på. Det koster 60, men et svensk firma skulle have 70 bare for at støbe trappen. ‍♂️
Havde hellere valgt det svenske firma og støbt en ny trappe uden epoxi. 10 mere men længere levetid og ville have følt mig tryggere med materialevalget.
 
N neo11 sagde:
Havde hellere valgt det svenske firma og støbt en ny trappe uden epoxy. 10 til men længere levetid og havde følt mig tryggere med materialvalg.
Hvorfor længere levetid? Han lægger jo bare epoxy ovenpå støbningen. Jeg synes ikke, at en ren betontrappe er pæn. Men du mener, at epoxyen slipper før støbningen? Jeg har set flere af hans epoxytrapper, der har ligget i 10 år og stadig ser godt ud.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.