Hej

Vi skal bygge en entrétrappe til huset og tænkte se, om I kan hjælpe med nogle spørgsmål.
Tanken er at fastgøre bærelinjen i husfacaden og derefter have en platform og nogle trin.

Men til mine spørgsmål, er det nok at bygge trækonstruktionen direkte på jorden uden nogle pæle, eller ville I have støbt pæle til den lille platform?

Et andet spørgsmål jeg tænker på er, hvis vi taber noget gennem de sprækker, der vil være, hvordan får man det op?
På vores andre trædæk har vi indfældet luger, som ikke ses, men her ved jeg ikke, hvordan det skulle gøres?

Det tredje spørgsmål er mere æstetisk, ville I have lavet en halvmåne trappe som på det røde billede nedenfor, eller ville I hellere have lavet en trappe, der går lige ned som vi har i dag, med rækværk på siden?

• Slidt betontrappe med hvidt gelænder ved indgangsdør på et hus. Rød kost står ved siden af en støttemur. To katte ses på trappetrinene.
  • Rødt hus med træindgangsparti og halvmåneformet trætrappe. Omgivet af blomsterpotter, stenbelægning og en græsplæne i baggrunden.
Byg en stor trappe med en solid repos udenfor døren, som på billedet.
Kan du, indsætte en rist i reposen, så det er muligt at skrabe skoene af.
Trappen kan bygges løst i garagen eller under tag og derefter stilles på plads.
Taget, som ikke er med på billedet, kan sandsynligvis støttes med skråstivere for at undgå at have stolpen i vejen.

Held og lykke.
/W

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.