Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Jeg har set, at man nogle gange også ved løsvirkeshus har både en rem og en yderligere ovenpå, reglerne er så forbundet til den, der ligger øverst.
Nogle gange har man jo kun en rem og fastgør så reglerne direkte i denne.
Hvorfor har man nogle gange 2 remme oven på hinanden?
Jeg har set, at man bruger begge metoder, og begge var fra fiskarhedenvillan. (men forskellige husmodeller)
Nogle gange har man jo kun en rem og fastgør så reglerne direkte i denne.
Hvorfor har man nogle gange 2 remme oven på hinanden?
Jeg har set, at man bruger begge metoder, og begge var fra fiskarhedenvillan. (men forskellige husmodeller)
Hvis man skal opregulere gulvet, er det ret godt at have dobbelt syller, så man har noget at fastgøre pladematerialet til væggene i.
/Kent
/Kent
Men så går det vel fint at klemme en masse 45x45;er 55cm lange mellem reglarne også. Måske ikke nemmere og hurtigere, men ved ydervægge = mindre kuldebro samt lidt billigere, ved indre vægge ikke så specielt store fordele.snickarboden sagde:
Jeg synes svarene kan gælde også for dette tilfælde. Det afhænger selvfølgelig af, hvor meget gulvene man planlægger at lægge bygger.
Hvis vi forestiller os 2mm underlagsfoam + et tykt gulv på for eksempel 30 mm, så er der ikke meget tilbage at ramme, af gulvsyllen, for at skrue vægpladerne i.
Hvis vi forestiller os 2mm underlagsfoam + et tykt gulv på for eksempel 30 mm, så er der ikke meget tilbage at ramme, af gulvsyllen, for at skrue vægpladerne i.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Ok, tak, jeg tænker nok hovedsageligt have klinker så det bygger nok ikke så meget
Men det forklarer, hvorfor et af husene, ikke havde to 45:er oven på hinanden, men den nederste var nok kun halvt så tyk.
Men det forklarer, hvorfor et af husene, ikke havde to 45:er oven på hinanden, men den nederste var nok kun halvt så tyk.
Klik her for at svare