Fixar_Krille sagde:
Lim op gipsplader, hvis du ikke vil pudse.
Ånder gipsplader? Kan man tapetsere På gipspladerne, hvis man limer dem direkte på kældervæggen?

Og hvis man bruger puds, kan man tapetsere på dette?

Gips fungerer omtrent som puds med hensyn til fugtvandring. Ja det er klart, at det er muligt at tapetsere på gipsen.

Hvad er så grunden til, at mange siger, at man skal sætte distancer/pladeprofiler for at få en luftspalte mellem indervæg og ydervæg?

Det føles som om, jeg har misset noget.
Håber ikke, jeg roder for meget i tråden!

LAINE sagde:
Anvend gipsmørtel type Gypsum, de kan bruges som spartel og er lette at få glatte.
spørger man gipsmørtelproducenter anbefaler de det ikke på kældervægge, hvor en vis fugtvandring kan forekomme
gaia

Bonan sagde:
Kontroller først om du har en kælder som slipper igennem meget fugt. Det kan du gøre ved at tape en aldersbestandig plast på væg eller gulv. Tape rundt om hele plastikken så den holder tæt. Kontroller derefter om der opstår kondens indenfor plastikken.
meget godt tip! Nøgne ubehandlede kældervægge, der ser tørre ud, kan overraske en og anden renoverer! Til syneladende tørt og problemer opstår først, når man lukker til med forkert maling, isolering, gipsplader osv.
gaia

gaia sagde:
meget gode tips! Nøgne ubehandlede kældervægge, der ser tørre ud, kan overraske en og anden renoverer! Tilsyneladende tørt og problemerne opstår først, når man lukker til med forkert maling, isolering, gipsplader osv.
gaia
Hej.

Dejligt at du kunne lide tippet. Det vigtige er, at man sørger for at plasten, man bruger, er en tæt plast, der lukker fugten, som måske opstår, inde. Har brugt mig af denne metode nogle gange, og den har fungeret meget godt.

Så man kunne bruge gipsskiver direkte på kældervæggen, hvis man først laver denne test, og der ikke opstår nogen kondens så efter 2-3 uger? Ellers skal man have en ventileret konstruktion.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.