Hej alle sammen.

Mit første indlæg. Vi købte et rækkehus i sidste uge og tænkte, at vi lige så godt kan starte med renovering.
Tanken er at udvide køkkenet lidt ind i v-rummet. For at gøre det skal vi vælte den ene side af indgangen til køkkenet.
På billederne kan man se, hvad jeg vil rive ned. Det er der, hvor jeg har fjernet gipsen (venstre side plus reglen oven over åbningen).
Men når jeg har fjernet gipsen, kan man se, at der tilsyneladende er en bjælke der.
På et andet billede kan man se en bjælke i stuen, og den ved jeg er bærende, og at den går midt i huset. Den bjælke er 100 mm, men den "bjælke", der er ved køkkenet, er 45 mm, som sidder på almindelige 45x70 regler. Tør man tage den ned, hvor mange bærende bjælker kan der være i et rækkehus.
taknemmelig for svar

• Køkken under renovering, visende væg med fjernet gipsplader, træbjælker synlige. Redskaber og byggematerialer spredt på gulvet.
  • Rummet under renovering med synlig bjælke og fjernet gips, værktøj og materialer på gulvet. Indgang til køkkenet i baggrunden.
  • En del af en køkkenindgang med synlig træbjælke og fjernet gips på venstre side. Viser renovering og mulig bærende konstruktion.
Den er bærende ellers så ville man ikke have lagt en stående regel over åbningen. I og med at åbningen er så lille behøver man ikke et monster til bjælke som i stuen.

B bossespecial sagde:
Den er bærende ellers ville man ikke have lagt en stående regel over åbningen. I og med at åbningen er så lille behøver man ikke et monster til bjælke som i dagligstuen.
Tak for svar
så ærgerligt. Så kan vi nok ikke fortsætte med vægskabe på den side af køkkenet.
Og vi som allerede har bestilt køkken

Det behøver ikke være så svært at få en lidt større bjælke på plads og forlænge åbningen lidt, så I får det som I vil have det. Dog skal der laves en byggeanmeldelse for dette indgreb.

B bossespecial sagde:
Det behøver ikke være så svært at få sat en lidt større bjælke og forlænge åbningen lidt, så I får det, som I vil have det. Dog skal der laves en byggeanmeldelse for dette indgreb.
Så må vi kigge på den løsning. Tanken var jo at fortsætte med vægskabe, men det fungerer ikke, når man har en bjælke i vejen.

Kommer der være noget mellemrum mellem skab og loft. Antager at der er en indrettet overetage ovenover?

B bossespecial sagde:
Kommer det finnas något mellanrum mellan skåp och tak. Antar att det är en inredd övervåning över?
Ja, det stemmer at det er indrettet overetage.
Mener du så fald, at jeg skal fortsætte med den ”bjælke” hele vejen og så fjerne de resterende reglar?

Præcis, at man udskifter den med en ny, længere bjælke, der går til væggen. Den kan være i træ eller stål. Derefter kan du fjerne de vertikale regler.

BirgitS
B bossespecial sagde:
Præcis, at man udskifter den med en ny længere bjælke, der går til væggen.
Behøver man da ikke have en højere og/eller bredere bjælke, når den skal blive længere?

corba11:
Så er det jo godt at tænke på, at alle indgreb i bærende konstruktioner indebærer, at man skal indsende en byggeanmeldelse til kommunen, hvilket normalt stiller visse krav til, at man kan vise beregning af dimensioner osv.

BirgitS BirgitS sagde:
Behøver man så ikke have en højere og/eller bredere bjælke, når den skal blive længere?

corba11:
Så er det jo godt at tænke på, at alle indgreb i bærende konstruktioner indebærer, at man behøver at indsende en byggetilladelse til kommunen, hvilket normalt stiller visse krav om, at man kan vise beregning af dimensioner osv.
Det må man regne på, men det behøver ikke altid betyde, at den nye bjælke bliver meget større.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.