Hej Alle!

Ja, jeg ved, at for at være 100% sikker, bør man hyre en fagmand til at vurdere dette.

Jeg har købt et hus, som jeg får adgang til i morgen. Huset er et 1-1/2 plans murstenshus fra 1914 med krybekælder.

Da huset er ret lille, vil vi rive en væg ud i huset for at få det lidt mere åbent (se billede). Det, der bekymrer mig, er, om denne væg er bærende. Dog ser jeg ingen mulighed for, at den skulle være bærende, men alle indervægge er i mursten/beton eller noget stenmateriale, så det er svært at vurdere. Eftersom væggen løber langs med spær, burde der ikke være nogen fare, hvad tror I?

• Plantegning af et hus med markering af en indre væg mellem køkken og tv-stue, som ønskes revet ned. Vises også er værelser og retningen på tagstolene.
Senest redigeret:
Hvis tagspærrets retning er den samme som væggen, bør det ikke være noget problem.

Tak for dit hurtige svar, det som dog gør mig lidt usikker er det, som mægleren hævder er originaltegningen, på denne mangler væggen mellem soveværelse/tv-rum.

• Planløsning af stueetagen med stue, køkken, hall og flere rum. Væg mellem soveværelse og tv-rum mangler ifølge diskussion.
Har du tagryggen i "lodret" retning, skal det fungere at tage væggen ned.

Godt, så ved du, at heller ikke den væg er bærende.

Jeg ville kravle op på loftet for at sikre, at der ikke er nogen snedig afveksling omkring skorstenen, som gør, at man har lagt last på den væg, du vil fjerne. Er det bare spær på almindelig vis, ville jeg banke væggen ned, som du har tænkt dig, pas på, at ikke dele af skorstenen følger med (eller fjern skorstenen, når du alligevel er i gang.....)

Nja op på loftet...da jeg har overetage og intet eksisterende loftsrum...

Må nok holde overetagen tom, når jeg river :-)

Skorstenen vil man ikke tage ned, skal índ en brændeovn for lidt hygge.... :-)

Hvor er væggene placeret på overetagen?

Der er kun en væg på overetagen, denne er placeret efter skorstenen set fra køkkenet. Dog er denne sandsynligvis ikke bærende, da den består af 45*XX regler og gips, der går altså ingen murstensvæg op på overetagen...

Kan tilføje, at den løber i linje med spær.

Senest redigeret:
Kan påtale at jeg nu har fjernet væggen og huset og overetagen står tilbage....

Lerteglvæg var ingen problemer tog ca. 10 minutter med en forhammer... stenene var meget bløde...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.