Hej!
Jeg er ved at rive mit sommerhus ned.
Jeg har brugt min mindre "Stihl" el-sav, men det føles meget trægt!
Er der nogen, der kan anbefale en rigtig god el-sav?
Huset er bygget af 5 cm tykke regler, der er sømmet ved siden af hinanden rundt om hele huset. Beklædningen er også af 2 cm tykt træ. Det eneste materiale, der ellers kan komme i kontakt med kæden, er isoleringen (10 cm) og søm (!) .

Har fundet nogle tests på nettet, men de er meget gamle!

Ved ikke hvad mere der behøves for at lette svaret, men spørg gerne.
Venlig hilsen
Zeta

Ola78
Hvis du skal rive, bør du nok bruge en tigersav, især hvis der er risiko for at ramme søm, da der findes klinger, som kan klare dette. Makita JR3050T plejer mange her på forummet at anbefale, den findes her for knap 1500 DKK inkl. fragt, men hvis du ved, at du ikke kommer til at bruge den mere i fremtiden, kan du jo købe en billigere. Det vigtigste er, at du satser på rigtig gode klinger til den, ellers hjælper det ikke, hvilken maskine du har.

Bladene skal være af "Demolition-type". Disse klarer søm og mindre beslag.

Mit tip er, at du ikke skal købe en for billig, hvis du skal rive en hel hytte ned.
Jeg købte en billig B&D. Den fungerede fint, men da jeg savede i en kraftigere regel med søm i, gav den op. Dreven gik.

Købte en Hitachi i stedet. Sikke en forskel :)
Den arbejder meget hurtigere end B&D og med færre vibrationer. Anbefales.

Jeg har kørt med dewalt demolitionbladene gennem kilometer af træ og 100-vis af søm uden problemer. Nu her de seneste dage skar jeg lecablokke med samme blad. Det var en ren vittighed. Bladenes tænder forsvandt helt.

Tak for alle svar!
Jeg har en tiger sav af typen Bosch Har prøvet med den først men var ingen højde!
Måske skal jeg prøve andre bladder også!
Zeta

storkarp sagde:
Jeg har kørt med dewalt demolitionbladene gennem kilometer af træ og 100-vis af søm uden problemer. Nu her for nylig skar jeg lecablokke med det samme blad. Det var en ren joke. Bladenes tænder forsvandt helt.
Har ledt efter et sådant blad, men ingen har det!
Kan du venligst sige, hvor man kan finde det?
Tak:(

Jeg kører alt med Bosch tigersavklinger, findes til rimelige priser hos Clas Ohlson eller Swedol.

K-rauta og fresks har DW demolition (i hvert fald sidst jeg tjekkede).

Det var vist et lille skur, der blev måltid for en DW her.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.