2,297 læst ·
8 svar
2k læst
8 svar
En rigtig god El-sav til at rive en hytte ned?
Hej!
Jeg er ved at rive mit sommerhus ned.
Jeg har brugt min mindre "Stihl" el-sav, men det føles meget trægt!
Er der nogen, der kan anbefale en rigtig god el-sav?
Huset er bygget af 5 cm tykke regler, der er sømmet ved siden af hinanden rundt om hele huset. Beklædningen er også af 2 cm tykt træ. Det eneste materiale, der ellers kan komme i kontakt med kæden, er isoleringen (10 cm) og søm (!) .
Har fundet nogle tests på nettet, men de er meget gamle!
Ved ikke hvad mere der behøves for at lette svaret, men spørg gerne.
Venlig hilsen
Zeta
Jeg er ved at rive mit sommerhus ned.
Jeg har brugt min mindre "Stihl" el-sav, men det føles meget trægt!
Er der nogen, der kan anbefale en rigtig god el-sav?
Huset er bygget af 5 cm tykke regler, der er sømmet ved siden af hinanden rundt om hele huset. Beklædningen er også af 2 cm tykt træ. Det eneste materiale, der ellers kan komme i kontakt med kæden, er isoleringen (10 cm) og søm (!) .
Har fundet nogle tests på nettet, men de er meget gamle!
Ved ikke hvad mere der behøves for at lette svaret, men spørg gerne.
Venlig hilsen
Zeta
Hvis du skal rive, bør du nok bruge en tigersav, især hvis der er risiko for at ramme søm, da der findes klinger, som kan klare dette. Makita JR3050T plejer mange her på forummet at anbefale, den findes her for knap 1500 DKK inkl. fragt, men hvis du ved, at du ikke kommer til at bruge den mere i fremtiden, kan du jo købe en billigere. Det vigtigste er, at du satser på rigtig gode klinger til den, ellers hjælper det ikke, hvilken maskine du har.
Mit tip er, at du ikke skal købe en for billig, hvis du skal rive en hel hytte ned.
Jeg købte en billig B&D. Den fungerede fint, men da jeg savede i en kraftigere regel med søm i, gav den op. Dreven gik.
Købte en Hitachi i stedet. Sikke en forskel
Den arbejder meget hurtigere end B&D og med færre vibrationer. Anbefales.
Jeg købte en billig B&D. Den fungerede fint, men da jeg savede i en kraftigere regel med søm i, gav den op. Dreven gik.
Købte en Hitachi i stedet. Sikke en forskel
Den arbejder meget hurtigere end B&D og med færre vibrationer. Anbefales.
Jeg har kørt med dewalt demolitionbladene gennem kilometer af træ og 100-vis af søm uden problemer. Nu her de seneste dage skar jeg lecablokke med samme blad. Det var en ren vittighed. Bladenes tænder forsvandt helt.
Har ledt efter et sådant blad, men ingen har det!storkarp sagde:
Kan du venligst sige, hvor man kan finde det?
Tak
Klik her for at svare