Når jeg skulle sætte reglar til min nye indervæg, viste det sig, at pudset er tykt og ikke holder noget som helst. Omkring 20 mm inde kommer gamle mursten, som er meget hårde. Dette resulterer i, at for at komme 20-25 mm ind i murstenen (længere bliver det svært at finde skruer, der er lange nok med tanke på reglar osv.), så bliver der ret store kratere i pudset.
Jeg laver omkring 10 huller for at lykkes med måske 2-3 stykker.
Så, nu tænkte jeg, at jeg skulle sætte reglar i loft og gulv i stedet og fastgøre i dem, men så viser det sig, at loftet består af rør og puds, altså ikke særligt meget at fastgøre i.
Er der nogen, der har en god løsning på, hvad man gør nu?
Kan man lime en regel fast i loftet i stedet for at skrue den?
Skal jeg forsøge at finde nogle slags reglar under rørene at fastgøre i?
Skal jeg bide i det sure æble og rive pudset ned, så jeg kan komme til murstenene under? (Vil helst undgå det rod, det fører med sig nu i juletiden).
Jeg laver omkring 10 huller for at lykkes med måske 2-3 stykker.
Så, nu tænkte jeg, at jeg skulle sætte reglar i loft og gulv i stedet og fastgøre i dem, men så viser det sig, at loftet består af rør og puds, altså ikke særligt meget at fastgøre i.
Er der nogen, der har en god løsning på, hvad man gør nu?
Kan man lime en regel fast i loftet i stedet for at skrue den?
Skal jeg forsøge at finde nogle slags reglar under rørene at fastgøre i?
Skal jeg bide i det sure æble og rive pudset ned, så jeg kan komme til murstenene under? (Vil helst undgå det rod, det fører med sig nu i juletiden).
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 indlæg
Væggen fastgøres i loft og gulv.
Du bruger metalskinner, som du nemt skruer fast. I skinnerne stiller du stolper.
Loft: Der er træ lige under puds/strå. Spredt så det sidder med nogle cm mellemrum, hvilket gør at du kan misse en skrue, men de fleste burde holde. 5-6 cm skrue er tilstrækkelig, gipskrue til træ 57 mm, fungerer fremragende.
Gulv: Skru med hvad som helst.
Du bruger metalskinner, som du nemt skruer fast. I skinnerne stiller du stolper.
Loft: Der er træ lige under puds/strå. Spredt så det sidder med nogle cm mellemrum, hvilket gør at du kan misse en skrue, men de fleste burde holde. 5-6 cm skrue er tilstrækkelig, gipskrue til træ 57 mm, fungerer fremragende.
Gulv: Skru med hvad som helst.
En overvejelse:
Hvis jeg lægger en træliste mod gulvet for at placere de horisontale lister i, så har jeg vel mistet muligheden for at have et tilflugtssted for edderkopper og frisk luft bag gipsen, da luften ikke vil kunne cirkulere?
Er det en idé at fræse lidt luftspor i gulvlisten for at sikre luftcirkulation?
Hvis jeg lægger en træliste mod gulvet for at placere de horisontale lister i, så har jeg vel mistet muligheden for at have et tilflugtssted for edderkopper og frisk luft bag gipsen, da luften ikke vil kunne cirkulere?
Er det en idé at fræse lidt luftspor i gulvlisten for at sikre luftcirkulation?
Stødte på et problem til:
Jeg havde hele tiden tænkt mig at bruge stålregel mod ydervæggen, men mellemrummet mellem det nedsænkede loft og væggen er kun cirka 38mm.
HVOR slemt er det at høvle en 45mm regel ned og fastgøre den mod nævnte loft og derefter sætte stålreglen nedenunder? Jeg kan eventuelt sætte byggeplast på den side, der vender mod ydervæggen?
Jeg kan ikke høvle loftet, da der kommer en regel lige i kanten.
Jeg havde hele tiden tænkt mig at bruge stålregel mod ydervæggen, men mellemrummet mellem det nedsænkede loft og væggen er kun cirka 38mm.
HVOR slemt er det at høvle en 45mm regel ned og fastgøre den mod nævnte loft og derefter sætte stålreglen nedenunder? Jeg kan eventuelt sætte byggeplast på den side, der vender mod ydervæggen?
Jeg kan ikke høvle loftet, da der kommer en regel lige i kanten.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Åtkomst till liten vindslucka i trångt utrymme
Tak & Vind -
Roddarpinne går inte i – spanjoretten skev/sliten?
Fönster & Dörrar -
Lasera liten stuga nu eller till våren?
Fasad -
Nyasfalterad uppfart, men tveksam kring kvalitén
Grund & Markarbeten -
Spabad i liten slänt vid befintligt däck. Hur jag byggde.
Pool