Skal sætte hyldesystemet ELFA op i mit nyindkøbte Älvsbyhus. 10 mm spånplade således i væggene.
Hvordan ville I gøre?
Systemet havde jeg tidligere i lejlighed med betonvægge og med plug og solide skruer sad det som bjerg. Bliver tvivlende nu med 10 mm spånplade. Holder det med almindelige plug?
Ved fan ikke hvor reglen sidder, og selve bærelisten skal sidde oppe nær loftet, så ikke engang sikkert reglen er det rigtige sted.
Tips?
Hvordan ville I gøre?
Systemet havde jeg tidligere i lejlighed med betonvægge og med plug og solide skruer sad det som bjerg. Bliver tvivlende nu med 10 mm spånplade. Holder det med almindelige plug?
Ved fan ikke hvor reglen sidder, og selve bærelisten skal sidde oppe nær loftet, så ikke engang sikkert reglen er det rigtige sted.
Tips?
Jeg ville banke på væggen for at finde reglen og skrue i den med en almindelig træskrue. Reglerne vil sidde med jævne mellemrum, finder du en, finder du alle.
Skal der alligevel sidde en skinne langs hele væggen, kan du også prøve at bore gennem spånet med en lille 1mm bor for at lede efter reglar, hvis du er usikker.
Skal der alligevel sidde en skinne langs hele væggen, kan du også prøve at bore gennem spånet med en lille 1mm bor for at lede efter reglar, hvis du er usikker.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 indlæg
Du skal fastgøre bærelisten med metalexpander, typ Molly. Eftersom listen bærer hele lasten, bør du ikke tage chancer med enklere fastgørelse. "Almindelige plugs" vil blive klemt radielt ind mod væggen og efterhånden miste deres fastgørelsesevne.
Klik her for at svare