Jeg bor i en BRF i en 1930'er-bygning i det centrale Stockholm.

I stueetagen har vi et affaldsrum, eller snarere først en kort og bred korridor, og for enden af denne er der til venstre det tidligere storskraldsrum, som nu huser madaffaldet, og lige frem affaldsrummet, hvor husholdningsaffaldet fra affaldsskakterne falder ned i den dertil indrettede container.

Væggene i hele dette rum er meget beskadigede og beskidte, og vi overvejer, hvordan vi kan løse dette på en god måde.

Jeg tænker, at man bliver nødt til at beklæde væggene med noget meget holdbart, bl.a. fordi det går temmelig hårdt til, når de, der er ansvarlige for at bytte beholderne, gør det. Beholderne støder mod væggene, hvilket har resulteret i flere små huller overalt.

Optimalt ville det være at finde noget at beklæde væggene med, som både er slagfast og kan tåle at blive skrubbet en gang imellem.

Jeg antager, at materialet i væggene er malet beton.

Det må ikke være alt for dyrt, og det må gerne være noget, medlemmerne kan hjælpe med at sætte op selv.

Almindelig korrugeret tagplade måske?

• Synes
fribygg og 1 anden
  • Laddar…
useless useless sagde:
Almindelig bølgeeternit måske?
Jamen det kunne måske være en god idé! Tak!

Fibercementplader / Mineritplader?

• Synes
Talisman og 2 andre
  • Laddar…
I min BRF hvor et bageri kørte hårdt med pallevogne, affald osv., blev der sat "strimler" af rustfrit stål langs med korridoren. Holdt godt.

• Synes
Talisman
  • Laddar…
Formplyfa ?

• Synes
Talisman og 1 anden
  • Laddar…
S Stefan1972 sagde:
Formplyfa ?
Eller gul landbrugsplywood, den er lysere og mere behagelig end formplyfaen men er alligevel holdbar og belagt med tyk film, plejer at blive brugt i stalde og kartoffellagre, jeg anser den for lettere at bearbejde end minerit og bør være et fornuftigt alternativ i stedet for at beklæde væggene med plade.

• Synes
Talisman
  • Laddar…
T Talisman sagde:
Optimalt ville være at finde noget til at beklæde væggene med, som både er stødsikkert og kan tåle en afvaskning nu og da.
Tynde plader i rustfrit stål. Det er det mest holdbare. Og nemmeste at rengøre. Lige så godt at gøre det ordentligt fra starten.

• Synes
Talisman og 2 andre
  • Laddar…
Fibercementplader, type Cembrit Multi Force, er jo ret almindeligt vægmateriale i skralderum eller andre rum med høj slid. Har selv sat det i værkstedets loft i stedet for gips.

• Synes
Talisman og 1 anden
  • Laddar…
Claes Sörmland
O O sagde:
Tynde plader i rustfrit stål. Det er det mest holdbare. Og nemmeste at rengøre. Lige så godt at gøre det ordentligt med det samme.
Vi har det, det er fantastisk. Let at montere også med skruer. I princippet dur galvaniseret plade også, hvis de ligger bedre prismæssigt.

• Synes
Talisman
  • Laddar…
Stort tak for alle de gode tips!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.