993 læst ·
10 svar
993 læst
10 svar
Ekstremt holdbar vægbeklædning til skralderum i andelsboligforening?
Jeg bor i en BRF i en 1930'er-bygning i det centrale Stockholm.
I stueetagen har vi et affaldsrum, eller snarere først en kort og bred korridor, og for enden af denne er der til venstre det tidligere storskraldsrum, som nu huser madaffaldet, og lige frem affaldsrummet, hvor husholdningsaffaldet fra affaldsskakterne falder ned i den dertil indrettede container.
Væggene i hele dette rum er meget beskadigede og beskidte, og vi overvejer, hvordan vi kan løse dette på en god måde.
Jeg tænker, at man bliver nødt til at beklæde væggene med noget meget holdbart, bl.a. fordi det går temmelig hårdt til, når de, der er ansvarlige for at bytte beholderne, gør det. Beholderne støder mod væggene, hvilket har resulteret i flere små huller overalt.
Optimalt ville det være at finde noget at beklæde væggene med, som både er slagfast og kan tåle at blive skrubbet en gang imellem.
Jeg antager, at materialet i væggene er malet beton.
Det må ikke være alt for dyrt, og det må gerne være noget, medlemmerne kan hjælpe med at sætte op selv.
I stueetagen har vi et affaldsrum, eller snarere først en kort og bred korridor, og for enden af denne er der til venstre det tidligere storskraldsrum, som nu huser madaffaldet, og lige frem affaldsrummet, hvor husholdningsaffaldet fra affaldsskakterne falder ned i den dertil indrettede container.
Væggene i hele dette rum er meget beskadigede og beskidte, og vi overvejer, hvordan vi kan løse dette på en god måde.
Jeg tænker, at man bliver nødt til at beklæde væggene med noget meget holdbart, bl.a. fordi det går temmelig hårdt til, når de, der er ansvarlige for at bytte beholderne, gør det. Beholderne støder mod væggene, hvilket har resulteret i flere små huller overalt.
Optimalt ville det være at finde noget at beklæde væggene med, som både er slagfast og kan tåle at blive skrubbet en gang imellem.
Jeg antager, at materialet i væggene er malet beton.
Det må ikke være alt for dyrt, og det må gerne være noget, medlemmerne kan hjælpe med at sætte op selv.
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 indlæg
Formplyfa ?
Eller gul landbrugsplywood, den er lysere og mere behagelig end formplyfaen men er alligevel holdbar og belagt med tyk film, plejer at blive brugt i stalde og kartoffellagre, jeg anser den for lettere at bearbejde end minerit og bør være et fornuftigt alternativ i stedet for at beklæde væggene med plade.S Stefan1972 sagde:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 indlæg
Fibercementplader, type Cembrit Multi Force, er jo ret almindeligt vægmateriale i skralderum eller andre rum med høj slid. Har selv sat det i værkstedets loft i stedet for gips.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hållbara plastsäckar av grövre sort
Övrigt Off Topic -
Hållbarhet gammal takmassa och takpapp?
Tak & Vind -
Identifiering av rötter och träd/buske från extremt usla bilder
Häckar, Buskar & Träd -
Byta oljepanna till ved. Extremt låg budget.
Ved, Pellets, Flis -
Laga grundmur mitt under hus med extremt dålig åtkomst
Grund & Markarbeten