17,907 læst ·
26 svar
18k læst
26 svar
Ekstra lag tætsiddende panel for at få loftet på "rigtig" måde?
Forstår ikke helt spørgsmålet? Hvis du slår tværgående brædder på 22 mm, så bliver forskellen i lohøjden 22 mm.Flank1985 sagde:
Hej!
Jeg er i gang med at renovere pigernes nye soveværelse, da jeg indså, at indendørstaket af træ, jeg har tænkt at montere, vil ende op på "forkert" måde, da jeg har lært, at loft og gulv bør monteres vinkelret mod vinduet.
Efter en kort diskussion med min bedre halvdel står det klart, at loftet skal monteres vinkelret mod vinduet, selvom lægterne ikke understøtter dette. Det er også ønskeligt ikke blot at lægge et ekstra lag lægter under den eksisterende, da dette ville sænke lohøjden til omkring 235-236 cm.
Så mit spørgsmål er: Har nogen en god løsning på dette eller erfaring med lignende problematik? Er der en enkel løsning man kan købe sig til, som ikke indebærer, at jeg skal proppe lægter ind ovenfor eksisterende panel og derefter save småstykker og som jeg derefter skruer sammen med mine proppede lægter for således at få en lægte i den rigtige højde og på den rette vinkel?
[billede]
Damen bliver glad, og du ved, at ind i det rum skal du aldrig, når træskoene er på pga. Risikoen for hovedskader…
J jonaserik sagde:
Ah men perfekt da har jeg en plan og gode tips med loftsdåsen, havde helt glemt at tage den med i beregningen!J jonaserik sagde:
Da bliver det en tur til byggemarkederne i morgen for lidt reglar.
Det eneste der mangler er, at Düsseldorf skal få tid til at svare, hvis han mistænker noget andet når det gælder de sorte pletter på den gamle dampbarriere...
Düsseldorff
Bygningsbevarer
· Bromma
· 2 704 indlæg
Düsseldorff
Bygningsbevarer
- Bromma
- 2,704 indlæg
Mærkeligt. Instinktivt tænker man jo skimmelsvamp, men det er det jo åbenbart ikke. Ser mere ud som maling på nærbillederne. Næsten så man kunne tro, at plastikken er sortplettet fra fabrikken, eftersom det er så jævnt over det hele. Men hvorfor skulle den være det?Flank1985 sagde:
Godt spørgsmål! Vi fik lidt let panik, da vi tog ned loftet. Dog har vi konstateret, at de sorte pletter vender opad, altså de ligger mod isoleringen, og isoleringen ser helt upåvirket ud, det samme gælder bjælkerne, det er kun dampspærren, der er plettet. Vores bedste gæt er, at det har ligget udendørs eller er blevet tilsmudset under montering, men hvis du har nogen gode idéer til, hvad det kan være, og hvor bekymrede vi bør være, må du gerne sige til, vedlægger nærbillede: [billede] [billede]
Jeg tror ikke, det er noget I behøver bekymre jer om, men man bliver jo nysgerrig.
Tog et ekstra check præcis, trak ned et stykke plast, som sad under reglen, og så vidt jeg kan se, sidder der sorte prikker på den plast også, mistænker at det er kameramanden, der har gjort et noget ringere arbejde, end hvad der er ønskværdigt, på billedet nedenunder kan man se folden, hvor reglen har klemt plasten:Düsseldorff sagde:

Düsseldorff
Bygningsbevarer
· Bromma
· 2 704 indlæg
Düsseldorff
Bygningsbevarer
- Bromma
- 2,704 indlæg
Nå, så mangler der bare, at nogen spilder maling eller lignende ud over hele plasten inden opsætning (en bedrift i sig selv, da den skal rulles ud først), alternativt at den er blevet leveret med pletter. Meget uklart.
Tjek med en roterende laser niveauerne på gitterpanelet, så loftet er plant.
For nu er det let at shimse for at rette til sætninger i bjælkelaget, som opstår med tiden.
Nogle gange er det lettere at høvle en "bule" nedad end at justere alle andre steder.
For nu er det let at shimse for at rette til sætninger i bjælkelaget, som opstår med tiden.
Nogle gange er det lettere at høvle en "bule" nedad end at justere alle andre steder.
Hej,Njurstenen sagde:
Flot loft. Hvilke paneler brugte I?
Jeg mistænker, at det er denne fra Bauhaus:debjyotipaul sagde:
https://www.bauhaus.se/panel-basis-moelven-furu-vaxbehandlad-vit-13x120x4200mm#go-to-description
Jeg ved, der er mindst 2 forskellige stilarter, og det var ikke super klart fra emballagen, hvilken jeg købte, så det førte til mindst to ture til butikken
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Extra lager spån på golvvärme
Värme allmänt -
Hvorfor sætter man aldrig ekstra lag gips inde i regelværk?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
laminatgulv på jordgulv, hvilke ekstralag kræves?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Höja undergolvet med extra lager golvspånskiva?
Golv -
Jeg vil sætte et ekstra lag gips på en gipsvæg. Lime?
Byggematerialer & Byggeteknologi