Har et garage, bygget -73, med murstensvæg udvendigt og ca. 95 mm isolering (glasuld) samt gipsplade indvendigt. Nu skal det konverteres til værksted, og jeg vil have en behagelig temperatur året rundt, dvs. om vinteren skal jeg ikke behøve at have overtøj der. Farsan synes, at jeg simpelthen skal sætte en slags gipsplade op med 50 mm isolering på bagsiden mod den eksisterende væg. Selv er jeg mere på at tage gipspladerne ned, lave en ramme, ekstraisolere og sætte en dampspærre op før OSB og gips. Farsans argument er, at det er besværligt, næsten umuligt at få dampspærren tæt, men så umuligt skal det vel ikke være. Eller... Spørgsmålet er, helt enkelt: hvad synes I?
Behøver du nogen dampbarriere overhovedet? Du har sandsynligvis en luftspalte mellem mursten og isolering. Så er luften jo ikke så fugtig i en garage som i et beboelseshus. Og murstenene mugner jo ikke alligevel.
Vil gætte på, at du kan gøre præcis som du selv skriver. Regle op og isolere lidt mere, på med osb + gips.
Vil gætte på, at du kan gøre præcis som du selv skriver. Regle op og isolere lidt mere, på med osb + gips.
Klik her for at svare