Hej

Har bestilt en chin-up bar til mit kældergym (som man skal hænge i) som skal monteres på betonvæg. Jeg fik med plugs i metal jeg ikke har set før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen brugsanvisning.

Jeg antager at de udvider ved at pluggen skubbes ind mod skruehovedet i væggen når man strammer møtrikken. Korrekt?

Så gælder det om at borehullet er præcist dybt og at metalpluggen bliver i væggen for altid?

Findes disse på det svenske marked så man kan sammenligne?

• Metaldelene til en chin-up bar: en udvidelig metalplug, en skrue, en møtrik, en skive og en låseskive på et træbord.
N nikoman sagde:
Hej

Har bestilt en chin-up bar til mit kældergym (som man skal hænge i) som skal monteres på betonvæg. Jeg fik med dybler i metal, jeg ikke har set før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen brugsanvisning.

Jeg antager, at de ekspanderer, når dyblen skubbes ind mod skruehovedet i væggen, når man strammer møtrikken. Korrekt?

Det gælder om, at borehullet har den præcise dybde, og at metaldyblen bliver i væggen for altid?

Findes disse på det svenske marked, så man kan sammenligne?
Ekspansionsbolt kaldes de, der findes lignende i Sverige. Skal denne sidde mellem to vægge, ville jeg tage en enklere dybel, synes de der er lidt i overkanten. Hvor mange fastgørelsespunkter på hver side?

Kan være en variant, hvor du sætter pluggen i hullet, tager et værktøj og slår til en lille pind, der sidder i bunden af gevindsiden, hvilket sender en kone ned, der udvider pluggen.

vzKTNOoNsAV6bKkQQX9ckGmPS3UpKl4ENTkzmMW11ofXMNh4DWSOe-PMmXgmXjOBkACp60QJ3vsZC2V_DZHW=l80-w300-h400-nu

Ser ud som slagankre! Sidder der en metalpløk i hullet?

Tak for svar. Jeg købte almindelige plastplugs og skruer. 7,5 mm tykke skal kunne klare 180 kg stykket, og jeg forankrede ribben med otte stykker. Bliver min styrketræning _rigtig_ succesfuld, må jeg vel købe større senere.

• Synes
Snickarkirre og 1 anden
  • Laddar…
N nikoman sagde:
Tak for svar. Jeg købte almindelige plastplugs og skruer. 7.5mm tykke skal klare 180kg stykket, og jeg forankrede ribben med otte stykker. Bliver min styrketræning _rigtig_ succesfuld, må jeg vel købe større senere.
Havde gjort det samme! (y)

• Synes
nikoman
  • Laddar…
Hvis du har mutterknack, kan du køre med betongskruv. Dem kan man banke løs, hvis man vil fjerne alt og spartle jævnt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.