Hej
Har bestilt en chin-up bar til mit kældergym (som man skal hænge i) som skal monteres på betonvæg. Jeg fik med plugs i metal jeg ikke har set før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen brugsanvisning.
Jeg antager at de udvider ved at pluggen skubbes ind mod skruehovedet i væggen når man strammer møtrikken. Korrekt?
Så gælder det om at borehullet er præcist dybt og at metalpluggen bliver i væggen for altid?
Findes disse på det svenske marked så man kan sammenligne?
Har bestilt en chin-up bar til mit kældergym (som man skal hænge i) som skal monteres på betonvæg. Jeg fik med plugs i metal jeg ikke har set før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen brugsanvisning.
Jeg antager at de udvider ved at pluggen skubbes ind mod skruehovedet i væggen når man strammer møtrikken. Korrekt?
Så gælder det om at borehullet er præcist dybt og at metalpluggen bliver i væggen for altid?
Findes disse på det svenske marked så man kan sammenligne?
Ekspansionsbolt kaldes de, der findes lignende i Sverige. Skal denne sidde mellem to vægge, ville jeg tage en enklere dybel, synes de der er lidt i overkanten. Hvor mange fastgørelsespunkter på hver side?N nikoman sagde:Hej
Har bestilt en chin-up bar til mit kældergym (som man skal hænge i) som skal monteres på betonvæg. Jeg fik med dybler i metal, jeg ikke har set før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen brugsanvisning.
Jeg antager, at de ekspanderer, når dyblen skubbes ind mod skruehovedet i væggen, når man strammer møtrikken. Korrekt?
Det gælder om, at borehullet har den præcise dybde, og at metaldyblen bliver i væggen for altid?
Findes disse på det svenske marked, så man kan sammenligne?
Kan være en variant, hvor du sætter pluggen i hullet, tager et værktøj og slår til en lille pind, der sidder i bunden af gevindsiden, hvilket sender en kone ned, der udvider pluggen.

sådanne blev brugt tidligt 1900-tal i Sverige
nu om dage bruges slaganker W ED S - Slaganker til fastgørelse i beton - YouTube
eller Concrete anchors - YouTube
nu om dage bruges slaganker W ED S - Slaganker til fastgørelse i beton - YouTube
eller Concrete anchors - YouTube
Klik her for at svare