Hej!
Skulle have brug for hjælp til, hvor meget ekspanderbeton jeg skal købe.
Skal støbe bordplade, tænkt at købe Expanderbeton Weber Exm 702 Fin 20kg (https://www.k-rauta.se/produkt/expanderbetong-weber-exm-702-fin-20kg/7391479734705)
Bordpladen skal støbes på stedet, skal ikke vendes. L-vinkel, totalt ca. 8 m lang, 80 cm bred og 4,5 cm høj.
Hvor mange sække tænkes der at blive nødvendig?
Nogen dygtig, der kan regne det ud for mig?
Skulle have brug for hjælp til, hvor meget ekspanderbeton jeg skal købe.
Skal støbe bordplade, tænkt at købe Expanderbeton Weber Exm 702 Fin 20kg (https://www.k-rauta.se/produkt/expanderbetong-weber-exm-702-fin-20kg/7391479734705)
Bordpladen skal støbes på stedet, skal ikke vendes. L-vinkel, totalt ca. 8 m lang, 80 cm bred og 4,5 cm høj.
Hvor mange sække tænkes der at blive nødvendig?
Nogen dygtig, der kan regne det ud for mig?
288L vil der gå til.S Simon89 sagde:Hej!
Kunne have brug for hjælp til, hvor meget ekspanderbeton jeg skal købe.
Skal støbe bordplade, tænkt at købe Expanderbeton Weber Exm 702 Fin 20kg ([link])
Bordpladen skal støbes på stedet, skal ikke vendes. L-vinkel, i alt ca. 8 m lang, 80 cm bred og 4,5 cm høj.
Hvor mange sække kan forventes at være nødvendige?
Nogen dygtig, der kan regne dette ud for mig?![]()
Du har fået to gode svar. Volumen beregnes lettest ved at multiplicere længde x bredde x højde i dm, så får du antallet af liter, der kræves for at fylde formen. Med de oplysninger, du har angivet, bliver det 288l. Hver sæk giver ca. 12l færdig beton. Man bør altid have en ekstra sæk, så ud fra de givne forudsætninger kan det være passende med 2-3 ekstra sække, så mit svar bliver 27 stk.
Jeg håber, du er klar over, at det ikke bliver nogen let støbning, hvis du skal støbe alt i ét stykke. Åbenheden på expanderbeton plejer at være ca. 30 min. Du skal nå at blande, få det ud i formen og banke formen ordentligt. Hvis du har en god betonblander og helst er 3-4 stykker, der hjælper hinanden, så vil det gå godt. Er du helt alene, gætter jeg på problemer.S Simon89 sagde:Hej!
Skulle have brug for hjælp til hvor meget expanderbeton jeg skal købe.
Skal støbe bordplade, tænkt at købe Expanderbeton Weber Exm 702 Fin 20kg ([link])
Bordpladen skal støbes på stedet, skal ikke vendes. L-vinkel, i alt ca. 8 m lang, 80 cm bred og 4,5 cm høj.
Hvor mange sække kan tænkes at skulle bruges?
Nogen dygtig som kan regne dette ud for mig?![]()
Med ordentlig armering er det ingen problemer. Få lavet en ordentlig armring i forkant og helt doble lag net i hjørnet.
Grund hele pladen først men ingen beton mod forkanten og evt. vask. Den laver I sidst med finish. Så gør det ikke noget, hvis det ikke bliver vådt i vådt, og ingen støbesøm kommer til at ses. Og som sagt. Mindst 2 personer og helst 3. Sørg for at dække ordentligt, når I har arbejdet, som I skal.
Ser dog ikke formålet med expanderbruk. Ville have brugt grovbeton og ekstra ballast og toppet med finbeton. Så har du også tid til at glitte overfladen.
Grund hele pladen først men ingen beton mod forkanten og evt. vask. Den laver I sidst med finish. Så gør det ikke noget, hvis det ikke bliver vådt i vådt, og ingen støbesøm kommer til at ses. Og som sagt. Mindst 2 personer og helst 3. Sørg for at dække ordentligt, når I har arbejdet, som I skal.
Ser dog ikke formålet med expanderbruk. Ville have brugt grovbeton og ekstra ballast og toppet med finbeton. Så har du også tid til at glitte overfladen.
Klik her for at svare