Hej!
Behøver råd om hvilket skivemateriale jeg skal bruge til at bygge en mindre vægdel. Det behøver ikke være en bærende konstruktion, men snarere have funktion som en dækskive for at skjule det, der er bagved. Den ene halvdel af væggen vil blive fastgjort langs siden af et højskab. Skal jeg bruge MDF-, gips- eller "laminatskive"? Da flere stykker skal sammenføjes for at opnå den rette størrelse og form, tænker jeg MDF. Et alternativ, der måske er pænere, er at bygge en mere solid væg med skiver og regler indeni, men det virker mere kompliceret og noget, jeg helst vil undgå. Den tykkeste variant af MDF giver måske et rimeligt solidt indtryk alligevel?

Jeg vil have, at denne nye vægdel skal ligne den øvrige væg, der er pudset og hvidmalet. Hvordan gør jeg det? Bare male eller bredspartle først?

Taknemmelig for svar!

/Fredrik

Du kan bygge med bare gips, hvis du bare skal have en væg, men klog af erfaring ville jeg lægge noget 'bærende' bagved, typisk krydsfiner, spån. Man ved jo aldrig, hvad behovet vil være i fremtiden. Held og lykke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.