Jajust, dobbel tynde i stedet for 45x45 bliver måske også billigere. Kan godt lide tanken. =)
Men samtidig havde min flere længdegående 45x45.. jeg undrer, hvad forskellen ville være, hvis han også havde haft det..
Som jeg har tegnet rammen på sidste billede, ville det koste 165 kr... plus brædderne til hylderne... Det er nok muligt at finde billigere træ, men det føles okay, havde 200 kr som mål for hylden.. =)
Dobbelt tynde på hver side af stolperne giver jo meget større fastgørelsesområde, hvilket burde gøre stigerne meget mere stabile. Desuden gør det jo også, at du får to fastgørelsespunkter i stigen for hver hyldebrædde, hvilket gør, at du får stabilitet langs med også.
Råspont som hylder, 22mm hvis det skal holde til meget, 17mm hvis du vil spare lidt futt-ören.
Stolper kan du lave af 25x50 bærende lægter, men disse er som regel af ret dårlig kvalitet med mange knaster. Så hvis du vil bruge sådan nogle, skal du undersøge dem nøje.
Ellers kan du bruge 28x70 glespanel, som ofte har fin kvalitet, og så koster 45x45 eller 45x70 næsten det samme, så du kan vælge, hvad der passer bedst til din pengepung i kombination med, hvad der passer bedst i dine hylder.
Hylden fastgøres mod væggen bagved eller afstives med hulbåndskryds, kryds af lægter, eller ved f.eks. at skrue en masonitplade bagved. Pladen behøver ikke dække hele bagsiden.
Kommer til et spørgsmål som er pinligt, men som alligevel er rart at have facit på.
Hvordan skal man sætte skruerne, når både langsiden og kortsiden skal fastgøres mod gavlene. Helst vil man jo sætte begge skruer centreret, men så kolliderer de. 45x45 træ giver jo ikke meget bevægelsesfrihed og er bange for, at det sprækker. (har tænkt på at forbore)
Vil jo helst ikke købe mængder med vinkler, selvom de nu koster 8kr stykket.
Google skabte et program kaldet Sketchup, blev senere solgt til en anden virksomhed.
Ja, eller omvendt, faktisk.
@last software skabte et 3D-cad kaldet sketchup, som blev solgt for rimelig penge. Sidste version var 5.
Google købte det, og det kom til at hedde Google sketchup. Det blev gratis i en light-version og findes i en betalingsversion med udvidet funktionalitet.
Første version af google sketchup blev derfor (lidt mærkeligt?) ver 6.
Jeg kan godt lide den seneste; 8. Der har de fået styr på gemmetiden. Så programmet ikke fryser et øjeblik, mens den gemmer filen. Ellers ved jeg ikke, hvilke andre funktioner der er kommet til.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.