Tænkt laste flyttekasser med lidt blandet, sånt man har på loftet, nisser, motordele, å andet som man burde smide ud.
Vægtene ved jeg ikke, men burde jo ikke blive så meget.
Træhylder til depot plejer jo at være ret klen så jeg er åben for materialeforslag også til stolperne.
Må gerne blive billigt, men alligevel tåle lidt. Gerne slippe for dyre metalvinkler overalt.
Bange for at det bliver vaklende hvis jeg har 45x45 stolper på alle.
Jeg ville vælge råspont til hyldeplanerne og presse lidt hvidlim ind, inden jeg slog hylderne sammen. Det bliver stabilt. Det burde være rigeligt med 45x45, hvis du skruer dem fast i væggen bagved.
Tænk på hvordan Ikeas Ivar-serie er bygget, de kan lastes med nærmest hvad som helst, føles det som, og gavlene der er ikke specielt kraftige.
Men du kan jo krydslægge et metalbånd på bagsiden, så det ikke vipper..
Almindelig råspont er vel passende til hyldepladerne i så fald, og både billigt og godt at de sidder sammen.
Har du væg bagved, kan du fastgøre en lille møbelvinkel der, så holder den hylden..
Eti..
Er det lidt fugtigt på loftet, skal du ikke bruge spånplader, spånplader er mere udsat for mug. Hvis vi taler pris, kan du finde nogle langpaller/engangspaller og bruge brædderne fra dem, miljøvenligt og gratis
Flyttekassen er 40 cm høj. Føles en 50 cm høj hylde tilstrækkelig mon, for at man kan løfte den ud, måske smugkigge. Eller skal man satse på endnu større afstand mellem hylderne?
Flyttekassen er 40 cm høj. Føles en 50 cm høj hylde tilstrækkelig mon, for at man kan løfte den ud, måske smugkigge. Eller skal man satse på endnu større mellemrum mellem hylderne?
50 er nok. Ikke lav den for dyb, dybe og høje hylder tager unødvendig plads. Flere små er mere overskuelig.
At ikke centrere midterstolpen garanterer, at sektionen nærmest væggen kan have 2 kasser ved siden af hinanden.
Så to lavere hylder øverst, hvor man kan lægge lettere ting.
Virker skitsen til at gå i den rigtige retning?
- Burde måske have 45x45 mellem stolperne på oversksektionen også, ligesom nedenfor.
Jeg ville nok slå et slag for lidt skråstivere, behøver ikke være kraftigt tømmer overhovedet (lægter så billigt ud, da jeg surfede meterpriser lidt hurtigt sidst ) men at bygge lidt trekanter både i bagkant og på ydersiderne giver meget i stabilitet, hvis du kan leve med, at det ser lidt skævt ud.
Ah, så er det lidt sværere at skære ind på stabiliteten på sådan en grim måde. Et andet spareforslag er, at selvom du springer de dyre metalvinkler over, så er de små ikke så dyre, 2:29 ser de ud til at koste hos byggmax lige nu f.eks. Selvom du skruer 20 i som vinkelstabiliserere, dominerer træomkostningerne stadig.
Måske, har ikke rigtig gjort noget så højt selv, men min regelbaserede sengbund blev overraskende stabil med lidt vinkler. En anden idé kan jo være at kigge på http://woodgears.ca/storage/shelving.html - limskruning og mange tværslå for stabilitet.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.