Hej,

Vi skal bygge et rum om til entre. I dag er der et parketgulv på spånplade, under det er der 80 mm flamingo og Siporex bjælkelag. Under er der en delvist opvarmet kælder. Bygget som en tilbygning i 70'erne.

Nu vil jeg lave det om, så det bliver klinkegulv med vandbåren gulvvarme. Kan man lægge dette som en flydende konstruktion ligesom den nuværende flydende? Eller skal man fx lægge gulvet op i regler i stedet?

Der findes jo tynde gulvvarme kassetter, men kan disse lægges flydende?

Rummet er på ca. 11 kvm.

Hej hempularen.

For at få et rigtig godt klinkegulv mener jeg, at man bør vælge at lægge klinkerne på en betonkonstruktion, hvis det er muligt.

Med de oplysninger, jeg har fået i dit indlæg, synes jeg, at den bedste løsning i jeres tilfælde bør være at lægge en noget tyndere isolering (50 mm) og derefter støbe en overbeton med revnearmering i. Så får I friheden til enten at støbe ind vandbåren gulvvarme eller lægge en elbåren d:o ovenpå betonen.

Man kan også vælge at lægge strøer op og lægge gulvgips som underlag for klinkerne.
Men dette er en metode, som jeg anser som en nødløsning, når man har træbjælkelag. I har jo en fin bærende konstruktion af siporex, som passer godt at støbe på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.