Hej,
Vi maler om listerne og den tidligere ejer havde lavet en mindre flot "silikonisering" nederst. Ok - men ikke _flot_.

Nu skal det erstattes på en flottere måde. Flottest, som jeg har gjort i tidligere huse, er AKRYLFUGEMASSE som ligger pænt i sprækken og derefter males. Dog bliver der for lidt fuge til at have tilstrækkelig "flex", så der kan let opstå revner.

Nu er der klinker og sandsynligvis mindre bevægelser. Essves akryl har fået gode, bedste bedømmelser i denne sammenhæng. Både alder & flex. Det er måske det bedste?

Ellers er det ny silikonfuge. Men det er ikke populært, især bemærkes det, når man nu maler om... At fjerne silikone kræver slibning ned til træet...

Fejlliste føles ikke ok. Dels udseende, dels kan den alligevel ikke følge de (små) variationer der er på klinker.

Billedet er nok på det værste sted, et par mm.

En hvid fodliste med ujævn silikoneforsegling over grå fliser, viser behovet for renovering og potentielt brug af akrylfugemasse.

tips og tanker?

Det bedste ville jo være at tage foret af og montere det tæt til gulvet i stedet, så du slipper for at fuge.

Skal du fuge, så ville jeg bare sætte en tape meget tæt på foret og derefter bruge almindelig hvid latexfugemasse. Ikke silikone. Jeg plejer at bruge Alcros fugemasse, men jeg har ikke indtryk af, at der er så stor forskel på fugemasserne af samme type. Tec7 bliver ofte fremstillet som en mirakelkur mod alt ondt, men jeg ved ikke, om jeg er så imponeret af den....

• Synes
rispalt
  • Laddar…
Yepp, jeg er på Latex sporet, styrket af din feedback. Lidt bekymret over resterende silikone på klinker, har fået det meste væk med hårdt arbejde. Må hellere bruge silikonefjerner og forsøge at fjerne evt. (sandsynlige) rester.
tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.