Træet er kommet, og jeg vil jo begynde at rejse stolper til maskinhallen, men har brug for syltætning special Jeg har hæftet mig ved paroc's model, der hedder XSS 015, som har en opvikket kant af plastik, man kan folde op. Problemet er, at jeg ikke kan finde nogen, der har den på hylderne, og de lokale byggemarkeder skal specialbestille 2 ruller, da de leveres i en sæk med 2 stk., pris med fragt 2500:- !!!. Jeg har kun brug for en rulle à 40m! Overvejer om jeg skulle kunne sammensætte en egen variant for en brøkdel af den pris: om jeg skulle tage en sådan billig "liggeunderlags-syltætning" nærmest betonen, derefter aldersbestandig plastik nærmest træssylen, og lave hver sin opvikning på et par decimeter, en på indersiden (for at tætne sylen mod en spylkant) og en på ydersiden. Naturligvis vindbeskyttelse, lægter og pladebeklædning på ydersiden. Vedhæfter et lille billede, hvad tror I om dette? Jeg vil undgå lecablokmuring af diverse årsager
Plasten burde jo holde bedre i og med liggeunderlagstætningstæningen mod beton, Gulvvarme skal anvendes så eventuel vand tørrer sandsynligvis op godt og hurtigt? Det eneste problem bliver vel ekspansionsboltene, der skal igennem, tætningsmasse i hullet efter man har boret?
Googlet lidt rundt og fandt to alternativer til Paroc: T-emballage T-syll super og Isola syllmembran, nogen der har testet nogen af disse? Ser ud til at der findes lidt produkter som har det jeg har tænkt på, dog ser de ud til at være ret svære at få fat i??.. :/