G
Skal vælge gulv til vores villa og nu står valget mellem Egefiner (standard) eller tilvalget egetræsgulv.
Undrer nu om nogen kan bidrage med erfaringer om begge gulvtyper?

H
I vores tidligere hus valgte vi at lægge egetræsfiner (Kährs) i køkkenet, da sælgeren sagde, at dette gulv var mere slidstærkt end parket, næsten på niveau med laminat. Denne gulvtype vil vi ikke vælge igen. Der kom masser af mærker og ridser på gulvet. De øvrige gulve, som var både laminat og parket, og både betydeligt ældre og lidt nyere end finergulvet, så meget bedre ud.
Derudover skal det nævnes, at vi har dyr samt børn, så der bliver jo lidt ekstra slid på gulvene.

Egeparket kan slibes, når der opstår skader. Egfiner kan normalt ikke slibes, da det er for tyndt et overfladelag.
Vi valgte et parketgulv, som vi har hårdvoksolieret. Fordelen ved hårdvoksolie sammenlignet med et lakeret gulv er, at man kan opfriske/vedligeholde gulvet ved at påføre ny hårdvoksolie. Et lakeret gulv skal slibes, hvis man skal lakere det om.

Snailman
B basseman sagde:
Egeparket kan slibes, når der opstår skader. Egefiner kan normalt ikke slibes, da det er for tyndt overfladelag.
Vi valgte et parketgulv, som vi har hårdvoksolieret. Fordelen ved hårdvoksolie sammenlignet med et lakeret gulv er, at man kan friske op/vedligeholde gulvet ved at påføre det med ny hårdvoksolie. Et lakeret gulv skal slibes, hvis man skal lakere det om.
Var det et ubehandlet parketgulv?

G
Tak for jeres svar!
Vi tager disse inputs med os i fortsatte diskussioner med husleverandøren.

Snailman Snailman sagde:
Var det et ubehandlet parketgulv?
Oliet og vi lagde hårdvoksolie ovenpå det

• Synes
Snailman
  • Laddar…
Snailman
B basseman sagde:
Olieret og vi lagde hårdvoksolie ovenpå det
Ok, jeg købte for meget hårdvoksolie, da jeg skulle købe til bordpladerne, det var meget drøjere, end jeg troede (købte 2,5 liter tror jeg), men kan godt lide overfladen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.