Hej kære forum-medlemmer!
Er på desperat jagt efter 6 mm smyglist. Kan ikke for mit liv finde HVOR jeg kan købe det. Markedet flyder over med 8 mm. Men jeg SKAL have 6 mm, gerne hvid-folieret eller malet, spiller ingen rolle hvilket.
Venligst hjælp mig! Det er det sidste jeg har tilbage i min STORE køkkenrenovering.
Taknemmelig for hurtigt svar (så hurtigt som muligt).
Er på desperat jagt efter 6 mm smyglist. Kan ikke for mit liv finde HVOR jeg kan købe det. Markedet flyder over med 8 mm. Men jeg SKAL have 6 mm, gerne hvid-folieret eller malet, spiller ingen rolle hvilket.
Venligst hjælp mig! Det er det sidste jeg har tilbage i min STORE køkkenrenovering.
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
Er ret sikker på, at der ikke findes smyglister med 6mm tykkelse,
men derimod fuge-liste som du kan fase kanten på selv i så fald.
Setra er store på lister og ifølge deres liste er det som så iaf...
http://www.setragroup.se/upload/Broschyrer%20i%20PDF/Komplement%20lister.pdf
men derimod fuge-liste som du kan fase kanten på selv i så fald.
Setra er store på lister og ifølge deres liste er det som så iaf...
http://www.setragroup.se/upload/Broschyrer%20i%20PDF/Komplement%20lister.pdf
Har sat renoveringsgips på væggene og vil have dørfoderne til at passe på en fornuftig måde. Har prøvet latex/silikone-fug (ikke tilfredsstillende).
Fugelist fungerer lige så godt. Problemet er, at jeg har været rundt i forbrugerbyggemarkederne (typ Bauhaus etc.) og alt, de har, er 8 mm.
Måske jeg skal prøve det med at høvle. Måske Optimera Trælast kan tilbyde noget?
Fugelist fungerer lige så godt. Problemet er, at jeg har været rundt i forbrugerbyggemarkederne (typ Bauhaus etc.) og alt, de har, er 8 mm.
Måske jeg skal prøve det med at høvle. Måske Optimera Trælast kan tilbyde noget?
En snedkerifabrik i dit område burde kunne hjælpe dig, eller har du en ven med en bedre klyvsåg?
Jeg køber altid speciallister fra snedkerifabrik og det er ikke mange kroner dyrere end byggemarkederne.
Jeg køber altid speciallister fra snedkerifabrik og det er ikke mange kroner dyrere end byggemarkederne.
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
At finde dette i en af de tyske altiallovarehuse tror jeg ikke på, uden det skal i så fald være gennem noget mere seriøst i branchen...
Fredricssons træ i Arlöv eller Beijer Bygg f.eks...
Ellers tror jeg, det fungerer godt med 8mm også samt en lille latex i den lille sprække mod gipsen og så maler du jo alting...
Ellers tror jeg, det fungerer godt med 8mm også samt en lille latex i den lille sprække mod gipsen og så maler du jo alting...
Senest redigeret:
paul nu angriber jeg digPaul-Staffanstorp sagde:At finde dette i en af de tyske altiallo-varehuse tror jeg ikke på, uden det skal i så fald være gennem noget mere seriøst i branchen...
Ellers tror jeg det fungerer godt med 8mm også samt en lille latex i den lille sprække mod gipsen, og så maler du jo alting...
når man skal bygge, skal man altid forsøge at bygge UDEN blødfuge og sådan noget skidt.
det revner, og det er ikke pænt.
du skal altså bruge noget, der er 6mm?
køb 2 almindelige dørkarme, brug kløvsaven og sæt den på 6 mm.
du kan få 2 stykker ud af en karm med fin fasning på smygen.
søm dem fast med listepistolen.
på med karmene og træk dem ind 3 mm, så det *passer* lidt.
enkelt og billigt.
det gør vi, hvis der ikke findes en smygliste at kløve fra.
privat ville jeg have gjort dette og har gjort det i mit badeværelse m.m.
paul: vi er venner hehehe
mvh
estwing
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
Hahaha...
Jo men selvfølgelig...
Selvfølgelig har du ret, men hvis han nu ikke kan få fat i 6mm og ikke har en klyvsåg, så findes der ikke så mange alternativer...
Ikke alle har de maskinparker som du og jeg har..
Jo men selvfølgelig...
Selvfølgelig har du ret, men hvis han nu ikke kan få fat i 6mm og ikke har en klyvsåg, så findes der ikke så mange alternativer...
Ikke alle har de maskinparker som du og jeg har..
Undskyld trådtrækning på 14 år, men hvis nogen som jeg googler 6mm trådtrækning, så kommer denne tråd op, og der var ingen løsning i tråden.J Jajje76 sagde:Hej kære forum-medlemmer!
Er på desperat jagt efter 6 mm skyggebånd. Kan ikke for mit liv finde HVOR jeg kan købe det. Markedet flyder over med 8 mm. Men jeg SKAL have 6 mm, gerne hvid-folieret eller malet, spiller ingen rolle hvilket.
Venligst hjælp mig! Det er det sidste jeg mangler i min STORE køkkenrenovering.
Nu 2024 er der dog en leverandør i Stockholm, der sælger 6mm egebånd, når jeg havde brug for det, så hvis nogen finder denne tråd via Google, har I løsningen her;
https://www.panelochlist.se/shop/product/6x15-mm-2-rk-ek
😅
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
Ikke for at være bedrevidende, men det var smygglist, der blev efterspurgt, og du linker til foglist 6mm, som jeg allerede for 14 år siden nævnte længere oppe i tråden, at det fandtes at købe.R Richie.se sagde:Undskyld trådoplivning efter 14 år, men hvis nogen som jeg googler 6mm trådoplivning, dukker denne tråd op, og der var ingen løsning i tråden.
Nu i 2024 er der imidlertid en leverandør i Stockholm, der sælger 6mm egetræsliste, når jeg havde brug for det, så hvis nogen kommer forbi denne tråd via Google, har I løsningen her;
[link]
😅
Klik her for at svare