Hej alle sammen!
Nu har jeg læst tråde, googlet rundt og talt med chatgpt, til jeg får ondt i øjnene, og alle kommer med forskellige løsninger og forslag... så før jeg bliver skør, tænker jeg, at jeg skriver her og ser, om nogen kan hjælpe mig med nogle konkrete svar!
På det vedhæftede billede har jeg tegnet op, hvordan jeg har tænkt mig at regel, isolere og sætte OSB + gips op mod den eksisterende væg.
Loftet hælder, gulvet hælder, og der er ingen mål, som ligner et andet. Hovedbrud!
De gule linjer på billedet er, hvordan jeg har tænkt mig at regel 45x70. De lyserøde linjer er, hvordan jeg har tænkt mig at lægge gipsen over OSB-pladerne med forskudte samlinger (læste, at dette var meget vigtigt!).
Sollen skrues i gulvet og følger hældningen, og hammerbåndet vil ligge helt lige fra loftets laveste punkter (fastgjort i loftet) ved loftbjælke og ud mod væggene.
Ser dette OK ud, eller er jeg blevet skør og gjort det alt for kompliceret?
Jeg undrer mig over de sprækker (markeret med røde pile), der bliver oven over hammerbåndet, hvordan i alverden fikser jeg sådan et hulrum på den bedste måde?
Når sollen følger gulvets hældning, hvordan sætter jeg en gulvliste på en pæn måde? Er det bare at sætte langs gulvets hældning, eller vil det se skørt ud?
Eftersom sollen følger hældningen, bliver jeg nødt til at save forskellige længder på alle de stående regler. Antager, at jeg også skal save enderne mod sollen i en eller anden vinkel? Skal jeg tænke på samme måde med OSB og gips?
MEGET taknemmelig for svar! Kommer sikkert på flere ting i nat, når jeg vender og drejer mig i tankesmerter...
Nu har jeg læst tråde, googlet rundt og talt med chatgpt, til jeg får ondt i øjnene, og alle kommer med forskellige løsninger og forslag... så før jeg bliver skør, tænker jeg, at jeg skriver her og ser, om nogen kan hjælpe mig med nogle konkrete svar!
På det vedhæftede billede har jeg tegnet op, hvordan jeg har tænkt mig at regel, isolere og sætte OSB + gips op mod den eksisterende væg.
Loftet hælder, gulvet hælder, og der er ingen mål, som ligner et andet. Hovedbrud!
De gule linjer på billedet er, hvordan jeg har tænkt mig at regel 45x70. De lyserøde linjer er, hvordan jeg har tænkt mig at lægge gipsen over OSB-pladerne med forskudte samlinger (læste, at dette var meget vigtigt!).
Sollen skrues i gulvet og følger hældningen, og hammerbåndet vil ligge helt lige fra loftets laveste punkter (fastgjort i loftet) ved loftbjælke og ud mod væggene.
Ser dette OK ud, eller er jeg blevet skør og gjort det alt for kompliceret?
Jeg undrer mig over de sprækker (markeret med røde pile), der bliver oven over hammerbåndet, hvordan i alverden fikser jeg sådan et hulrum på den bedste måde?
Når sollen følger gulvets hældning, hvordan sætter jeg en gulvliste på en pæn måde? Er det bare at sætte langs gulvets hældning, eller vil det se skørt ud?
Eftersom sollen følger hældningen, bliver jeg nødt til at save forskellige længder på alle de stående regler. Antager, at jeg også skal save enderne mod sollen i en eller anden vinkel? Skal jeg tænke på samme måde med OSB og gips?
MEGET taknemmelig for svar! Kommer sikkert på flere ting i nat, når jeg vender og drejer mig i tankesmerter...
Mursten og puds! Eller, Puds -> Mursten -> Puds rettere sagt.R Robin95 sagde:
Huset er opvarmet sporadisk i efterår / forår / vinter, tror det er omkring 8-10C som koldest. Så ligger det stabilt omkring 18-20 om sommeren. Nogle få radiatorer samt brændeovn og kamin.
Jeg antager, at jeg har brug for at save regler i vinkel, så de ligger 100% mod både syllen og hammarband?S salkin85 sagde:
Se billede for, hvordan jeg mener, det ellers bliver:
Klik her for at svare

