Dette er mit første indlæg her, føler at jeg har brug for lidt klarhed i, hvad der virkelig gælder. Vi skal efterisolere væg indefra i forbindelse med renovering. Ved ikke så meget om ydervæggen andet end at det er træfacade og at der sidder tretex på indersiden, tænkte at sætte 45 mm isolering på tretex derefter osb og gips. Har snakket rundt lidt og fået frem tre forskellige alternativer man kan gøre på, kan ikke selv bedømme hvilket der er det bedste alternativ.
Alternativ 1 almindelig vindpapi mellem isolering og osb
Alternativ 2 dampbremse
Alternativ 3 intet mellem isolering og osb og i stedet fuge og tape alle samlinger på osb.
Det jeg er bange for er jo at få meget fugt i væggene, så det ødelægger et sundt hus. Kan tilføje at jeg kommer til at skifte alle gamle vinduer og opgradere ventilation om nogle år
Kom gerne med jeres synspunkter
Alternativ 1 almindelig vindpapi mellem isolering og osb
Alternativ 2 dampbremse
Alternativ 3 intet mellem isolering og osb og i stedet fuge og tape alle samlinger på osb.
Det jeg er bange for er jo at få meget fugt i væggene, så det ødelægger et sundt hus. Kan tilføje at jeg kommer til at skifte alle gamle vinduer og opgradere ventilation om nogle år
Fandt forslag til isolering af ældre huse her afhængig af vægkonstruktionFiskarenyx sagde:
Det her er mit første indlæg her, føler at jeg har brug for at få lidt klarhed i, hvad der virkelig gælder. Vi skal tillægsisolere væg indefra i forbindelse med renovering. Ved ikke så meget om ydervæggen andet end at det er træfacade og at der sidder tretex på indersiden, tænkte sætte 45 mm isolering på tretex, derefter osb og gips. Har talt lidt rundt og fået tre forskellige alternativer man kan gøre det på, kan ikke selv vurdere hvilket der er det bedste alternativ.
Alternativt 1 almindelig vindpap mellem isolering og osb
Alternativt 2 dampbremse
Alternativt 3 intet mellem isolering og osb og i stedet fugemasse og tape alle samlinger på osb.
Det jeg er bange for er jo at få meget fugt i væggene, så det ødelægger et sundt hus. Kan tilføje at jeg vil skifte alle gamle vinduer og opgradere ventilationen inden for nogle år
https://www.isover.se/renovering-smahus/1940-talshuset-trafasad-och-vindsbjalklag
Klik her for at svare