Hej Jeg skal efterisolere min ydervæg udefra og har nu taget den gamle facade ned helt ned til tømmerstammen og skal bygge op igen for at afslutte med liggende panel.

Mit spørgsmål er som følger.
Vedhæftet har jeg tegnet to alternativer for hvordan man kan gøre det.
  • Alternativ 1:
1: Regler 45x45 monteret STÅENDE direkte på tømmerstammen.
2: Isolering mellem reglen
3: Vindbeskyttelse ovenpå isoleringen
4: Sømlekt 28x45 monteret stående lige ovenpå 45x45 regler
5: Liggende panel udenpå sømlekt

  • Alternativ 2:
1: Regler 45x45 monteret LIGGENDE direkte på tømmerstammen.
2: Isolering mellem reglen
3: Vindbeskyttelse
4: Sømlekt 34x70 monteret stående lige over liggende 45x45 regler.
5: Liggende panel udenpå sømlekt

Nogen der kan give tips til, hvordan jeg skal gøre det?

På forhånd tak. Mvh Espen
 
  • Diagram viser to alternativer for isolering af ydervæg med stående og liggende regler, spærtræ, og ydre panel.
Senest redigeret:
Rickard.
Jeg ville have gjort alternativ 1, det må være nemmere at få væggen nogenlunde lige og pæn sådan.
 
  • Synes
Espen64
  • Laddar…
EddieHansson
Skal du ikke lægge mere end 45mm?

Uanset er alternativ bedre, for sømmene har da regel lige igennem (45+28).
 
  • Synes
Espen64
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.