Y
Jeg fik bedre priser hos XL-bygg OG venlig betjening! :)
Hos byggmax blev jeg næsten smidt ud, da jeg spurgte om bedre priser. :@

Bedre priser på hvad? I hvilke mængder?

Jeg har også valgt at handle på XL-Bygg, alt undtagen klinker og maling.

Har været på ByggMax en enkelt gang, og hver gang undrer jeg mig over, hvad pokker jeg laver der. Jeg er langt fra kyndig, men når jeg stort set altid "kan" mere end personalet ved kassen, så bliver man træt. Skævt træ og uinteresseret personale!

Selv skiftede jeg tagrender og nedløbsrør på hele villaen for et par år siden. Ved at ringe rundt til de lokale forhandlere af Lindabs og Plannjas sortiment slap jeg 1500:- billigere end ByggMax.

Byggmax er for dig, der ikke engang forsøger at få bedre priser....
Det eneste jeg har købt der er havefliser og det fordi det var kun dem, der havde hjemme det jeg skulle have dengang.

Totte_S
Næppe nogen overraskelse. Hvis man vil handle små mængder til konkurrencedygtige upruttede priser og ved, hvad man skal have, så kan man som regel handle fornuftigt hos "laveprisbyggemarkederne". Så snart man skal op i volumen, får man for det meste en lige så god eller bedre pris hos en konkurrent, der prioriterer større sortiment/lager, personale med byggefaglighed i en eller anden form osv., hvilket af naturlige årsager koster mere. Desuden er "laveprisbyggemarkederne" for det meste ret begrænsende, så snart man vil have noget ud over standardsortimentet.

Jeg fik en konto hos en mindre tømmerhandel (nåja, ganske stor lokalt), der giver mig priser på træ, som ikke er højere end byggmax, samt varierende procenter på alle varer. Gebyrfri fakturering og i princippet ingen begrænsninger i dimensioner, da virksomheden har sit eget savværk. At personalet er venligt, kyndigt og hjælpsomt er jo heller ikke dårligt, selvom jeg bare spørger om banale ting som, hvordan man støber en pæl ;)
Kontoen har jeg stadig, uanset om jeg handler til en ny garage eller bygger en fuglekasse. (Indtil videre)

Hornbach har i visse tilfælde samme priser på byggematerialer som Byggmax - men er betydeligt bedre at handle hos.

Da jeg byggede garagen herhjemme, gav de to 'dyra' byggeforretninger her i byen tilbud på materialer, som blev billigere end Byggmax, når jeg sammenlignede priser. En lille fordel med BM er deres åbningstider. :)

Senest redigeret:
Totte_S
Henri sagde:
Hornbach har i visse tilfælde samme priser på byggematerialer som Byggmax - men er betydeligt bedre at handle hos.
Jeg har næsten kun hørt godt om Hornbach gennem årene. Synd at de kun findes i de tre storbyer, dvs. 2/3 af befolkningen har lidt for langt til HB. ;)
Byggmax har "noget" bedre dækningsgrad...

AnneFi
vores lokale savværk er billigere end Byggmax. Føles bedre at støtte det lokale også.
Da jeg skulle købe en låsekasse til en dør, jeg havde købt hos Byggmax, gav de mig en, der ikke passede. HERLIGT!
Småpenge, som man ikke gider tage tilbage med, men vildt irriterende.

Henri sagde:
Hornbach ser ofte ud til at have mange tidligere fagfolk/håndværkere i deres forskellige afdelinger, f.eks. fliser, el eller vvs. Det gør, at rådene ofte bliver professionelle og troværdige..d^_^b

Mens Byggmax personale ser ud til at være mere kasse- og lagerpersonale.

Tobbe_3 sagde:
Mens Byggmax personale synes at være mere kasse- og lagerpersonale.
Mener du Byggmax kasse personale?

Senest redigeret:
beror jo lidt på hvad det drejer sig om. Den lokale forhandler for os er billigere end BM på de fleste trævarer, fordi vi har fri fragt og en 15% generel rabat... men da jeg skulle have vådrumsplader og flydespartel fik jeg priser, der var dyrere end det meste... også frakten inkluderet! Dette fordi den lokale forhandler ikke havde nogen direkte volumen på netop dette.
Vådrumspladerne skulle han have over 500 kr for, og flydespartel over 400 kr sækken...
Blev Byggmax for vådrumspladerne...bliver Hornbach for flydespartlet....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.