Jeg skal skifte vinduer i et hus fra -81
De nuværende vinduer sidder i niveau med indervæggen, og jeg har tænkt mig at gøre det samme.
Dog har ingen vinduer et drypnæb ovenover, så mit spørgsmål er, om man bør sætte sådanne på for at det bare skal være der, eller er det helt enkelt unødvendigt, når vinduet sidder så langt inde i væggen??
Næste spørgsmål handler om dele af panelen, jeg har tænkt mig at skifte.
Væggene er opbygget - gips-plast-120 isol-pap-50 isol-luftspalte-panel
Dvs. papiret sidder indenfor det yderste isolering, hvilket føles mærkeligt.
Bør jeg sætte ny vindpap på, eller bliver det noget overflødigt? (isoleringen ser fin ud under panelen) er det lige så godt at renovere som det er bygget?
De nuværende vinduer sidder i niveau med indervæggen, og jeg har tænkt mig at gøre det samme.
Dog har ingen vinduer et drypnæb ovenover, så mit spørgsmål er, om man bør sætte sådanne på for at det bare skal være der, eller er det helt enkelt unødvendigt, når vinduet sidder så langt inde i væggen??
Næste spørgsmål handler om dele af panelen, jeg har tænkt mig at skifte.
Væggene er opbygget - gips-plast-120 isol-pap-50 isol-luftspalte-panel
Dvs. papiret sidder indenfor det yderste isolering, hvilket føles mærkeligt.
Bør jeg sætte ny vindpap på, eller bliver det noget overflødigt? (isoleringen ser fin ud under panelen) er det lige så godt at renovere som det er bygget?
Nej det er ingen vestkystplade, og det er ikke efterisoleret.Gabbe1 sagde:
De har ikke engang orket at bruge 170 tømmer, men har brugt 120 og fastgjort den udvendige isolering med skiver, og sømstykket har en slags 5 cm plastafstand ind til skeletstrukturen
Klik her for at svare