Jeg skal skifte vinduer i et hus fra -81
De nuværende vinduer sidder i niveau med indervæggen, og jeg har tænkt mig at gøre det samme.
Dog har ingen vinduer et drypnæb ovenover, så mit spørgsmål er, om man bør sætte sådanne på for at det bare skal være der, eller er det helt enkelt unødvendigt, når vinduet sidder så langt inde i væggen??

Næste spørgsmål handler om dele af panelen, jeg har tænkt mig at skifte.
Væggene er opbygget - gips-plast-120 isol-pap-50 isol-luftspalte-panel
Dvs. papiret sidder indenfor det yderste isolering, hvilket føles mærkeligt.
Bør jeg sætte ny vindpap på, eller bliver det noget overflødigt? (isoleringen ser fin ud under panelen) er det lige så godt at renovere som det er bygget?
 
Angående isoleringen så kunne det være type vestkystplader der sidder yderst, disse behøver ikke noget vindpapir udenpå. Måske er huset blevet efterisoleret på et tidspunkt?
 
Gabbe1 sagde:
Angående isoleringen så kunne det være typiska vestkystplader yderst, disse kræver ikke vindpap udenpå. Måske er huset efterisoleret engang?
Nej det er ingen vestkystplade, og det er ikke efterisoleret.
De har ikke engang orket at bruge 170 tømmer, men har brugt 120 og fastgjort den udvendige isolering med skiver, og sømstykket har en slags 5 cm plastafstand ind til skeletstrukturen :-)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.