H henryry sagde:
Lyder fornuftigt. Men er det ikke meningen med platonmåtte, at der ikke skal komme noget vand ind i pladerne? Så er det vel et "tørt rum"?
Ja, men så kræves Platon også på ydersiden af cellplasten. Så forsvinder hele pointen, og det er enklere og sandsynligvis billigere at sætte Pordrän eller lignende plade, der er lavet til formålet.

H
GoC GoC sagde:
Ja men då kræves Platon også på udsiden af celleplasten. Så forsvinder hele meningen, og det er enklere, og sandsynligvis billigere, at sætte Pordrän eller lignende plade som er lavet til formålet.
Måske det, men pordränpladerne koster cirka 2-3 gange mere end s100. Nå ja…

H henryry sagde:
Måske det, men pordränskivorna koster cirka 2-3 gange mere end s100. Nåvel…
Så er det nok, men nærigheden kan narre visdommen. Almindelig celleplast er som en vettextrasa, bare at den tager lidt længere tid om at suge op vandet.

• Synes
henryry
  • Laddar…
Staffans2000
GoC GoC sagde:
Så er det nok, men nærighed kan bedrage visdommen. Almindelig cellplast er som en vettextrasa, bare at den tager lidt længere tid om at suge vandet op.
Den tager meget længere tid. I en dam så jeg et Frigolitskivebit flyde rundt i mindst ti år. Så lig vettextraser er de ikke.

Staffans2000 Staffan2000 sagde:
Den tager meget længere tid. I en dam så jeg en Frigolitpladebit flyde rundt i mindst ti år. Så lige Vettexklude er de ikke.
Tryk ned frigoliten under vandet, den flyder jo ikke op langs kældervæggen :)
Og du bygger helst ikke en flydebro med eps cellplast som flydelement.

Staffans2000
GoC GoC sagde:
Tryk ned flamingoen under vandet, den flyder jo ikke op langs kældervæggen :)
Og du bygger helst ikke en flydebrygge med eps celleplast som flydelement.
Det kan så være, men den suger ligeledes ikke vand som en Vettexklud.

Selv har jeg beskyttet min nybyggede kældervæg, som kan sammenlignes med en målgang efter et styrtløb. 50m. Stejl bakke kolliderer med min kældervæg. Modstanden består af lecablokke, almindelig flamingo og yderst Platonmåtte. Indtil videre er kælderen knastør.

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 sagde:
Det må så være, men den suger ligeså lidt vand som en Vettexklud.

Selv har jeg beskyttet min nybyggede kældervæg, der kan sammenlignes med en målgang efter et styrtløb. 50m. Stejl bakke kolliderer med min kældervæg. Modstanden består af lecablokke, almindelig flamingo og yderst Platonmåtte. Indtil videre er kælderen knastør.

Staffan
Selvfølgelig fungerer det, når du har platonmåtten yderst. På samme måde som man har hjelmen på hovedet for at beskytte den bløde halvsenile masse indenfor kraniet. Din flamingo vil fortsætte med at være tør og beskyttet mod ydre påvirkning. Pordrän og lignende er alt i et og bliver sandsynligvis billigere, hvis man er helt upraktisk og har brug for at købe tjenesten. Færre trin at fastsætte en pordränplade, rulle noget fiberdug ud og fylde op mod. Flamingo, lime fast, fastgøre den uregerlige platonmåtte og derefter genfylde. Tid er penge :) Men du lægger ikke eps celleplast yderst mod fugtig jord opfyldt. Så bliver det lidt bagvendt.

• Synes
Staffans2000
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.