Renoverer dele af kælderen, hvor der er lavt til loftet, knap 220.

Døre og karme findes på lageret fra mange år tilbage, men tydeligvis reflekterede ingen over lofthøjden, da disse blev bestilt. Det er 210cm høje døre, hvilket gør, at den almindelige dørindfatning, jeg bruger, ikke får plads under loftlisten.

Uanset hvordan jeg vender og drejer dette, bliver det en miffo-løsning, og jeg burde købe nye døre og afkorte karmene. Men, det er rigtige trädörrar, og det føles som at smide penge ud af vinduet at skille sig af med disse og købe nye.

Det mindst dårlige, jeg kan forestille mig, er at sætte en bræt oven over døren, som går op til loftet. Som en 90cm bred skurklods cirka... Dørindfatning på siderne slutter mod denne nedefra, og loftlisten slutter mod den på siderne.

Er der nogen, der har et andet forslag?

Lad gesimsen gå over døren og stød de lodrette foder mod denne?

Kan man ikke blot tage rundsaven og anslaget frem og skære 10 cm af i underkanten på både døre og karmesider?

Synes skurklossen lyder som en okay mulighed.
skulle du kappe dør og karm som pulpet foreslår så kap fra oversiden, ellers ender håndtaget for lavt.

Dørene har en ram rundt om, som jeg ikke vil skære i af æstetiske grunde.
En almindelig loftliste dækker ikke sprækken mellem karm og loft.

Jeg må simpelthen lave en lille test og se, hvordan det bliver. Det ville jo være rart, hvis man kunne fræse en profil på overliggeren, så den ikke bare er glat og kedelig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.