Jeg skal bygge en døråbning og vinduesfals, men mangler gode instruktioner på, hvordan jeg skal gøre. Jeg har fundet mange flotte billeder på forummet, men mangler trin-for-trin-instruktioner på, hvordan man når de flotte slutresultater. Man har jo altid lidt idéer, men en facitliste ville være godt at have.
Døråbningen er i en væg med gips+osb+45-reglar+osb+gips. Hvordan gør jeg bedst for at få jævne flotte kanter på indersiden rundt om døråbningen? Tanken er ikke at have noget gerigt rundt om døråbningen, men bare en glat kant, hvis det er muligt. Hvis nogen har et link til instruktioner eller nogle billeder, ville jeg være taknemmelig.
Det samme gælder kanterne på indersiden rundt om vinduerne.
Døråbningen er i en væg med gips+osb+45-reglar+osb+gips. Hvordan gør jeg bedst for at få jævne flotte kanter på indersiden rundt om døråbningen? Tanken er ikke at have noget gerigt rundt om døråbningen, men bare en glat kant, hvis det er muligt. Hvis nogen har et link til instruktioner eller nogle billeder, ville jeg være taknemmelig.
Det samme gælder kanterne på indersiden rundt om vinduerne.
Hej.
Ved ikke om det er noget svar på spørgsmålet, men skal du bygge dørkarmen og vindueskarmen selv, eller er det selve åbningerne, du vil have hjælp med?
Bygger du dine egne karme, ville jeg satse på tykke materialer (mdf-plade).
Så ville jeg bygge regelrammen (i reglementet) i præcise mål minus karmens materials tykkelse, dvs. så ville jeg lime samt sømme karmen fast direkte i reglementet, som du har (uden luft imellem), så rammen bliver glat og pæn (rigtig små søm i sømpistolen). Du kløver pladematerialet i karmen så bredt, så du kan gå mod med dine gipsskiver på hver side af væggen. Måske svarede jeg ikke på dit spørgsmål, men så er det bare at sige, at jeg tager fejl
Ved ikke om det er noget svar på spørgsmålet, men skal du bygge dørkarmen og vindueskarmen selv, eller er det selve åbningerne, du vil have hjælp med?
Bygger du dine egne karme, ville jeg satse på tykke materialer (mdf-plade).
Så ville jeg bygge regelrammen (i reglementet) i præcise mål minus karmens materials tykkelse, dvs. så ville jeg lime samt sømme karmen fast direkte i reglementet, som du har (uden luft imellem), så rammen bliver glat og pæn (rigtig små søm i sømpistolen). Du kløver pladematerialet i karmen så bredt, så du kan gå mod med dine gipsskiver på hver side af væggen. Måske svarede jeg ikke på dit spørgsmål, men så er det bare at sige, at jeg tager fejl
Klik her for at svare