Halløj
Hvad tror I om billedet? Jeg tænkte på at lave en dør der. Over vinduet sidder der kun nogle brædderester. Syllen ovenover det. Har bygget på her, så det er indendørs nu...
Det føles lidt mærkeligt, at væggene bare vil stå helt frit, når jeg åbner op. Syllen binder vel iof alt sammen.

Så hvad tror I, bare at åbne op?

//Larsa

Åben væg viser et værksted bagved med værktøjer og udstyr. Der hænger ledninger ned fra loftet. og så var det billedet...

Ingen kommentarer? Er og har aldrig været nogen bjælke over vinduet. Spørgsmålet er altså, om man bør lave nogen forstærkning omkring dørhullet, eller er det bare at køre?

Rent spontant ville jeg sige, at det bare er at gøre det, men det afhænger af, hvordan det ser ud ovenover hullet. Hvilken retning går gulvbjælkerne, hvordan sidder de fast i syldet? Er der nogen stor last, der kommer fra etagen ovenover? Forsøg at beskrive lidt mere og flere billeder, så skal jeg svare.

Gulvåsene går tværs syllen. Ved ikke hvordan de er fastgjort, men sandsynligvis masser af smedet søm (år 1907). Væggen ovenpå er en tidligere ydervæg af planker som står på syllen (spontat typ 70x200, skråsømmet med masser af søm). Originalfundamentet var bygget på en stub (ca 1m natursten), da denne rådnede, blev dette hulstensfundament lavet under denne væg (øvrigt fundament intakt). Jeg har bygget huset ud og har fastgjort en 45x220 i eksisterende syll, og fra denne går 45x195 gulvåse siddende i bjælkesko. Væggen er 4m og forbinder til vinkelrette vægge i hver ende.

Hvis der aldrig har siddet nogen forstærkning over vinduet, og du kun saver nedad set fra vindueshullet, så er der ingen fare. Bare fortsæt.

Nu skal det rives! Kommer tilbage med billeder.....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.