Jeg skal have dobbelte plader på væggen, spånplade under som skrues i reglen, gipsplade på som også skal skrues, men skal jeg skrue gipspladen i reglen også, går det at bare skrue den i spånpladen.

Du bør skrue den i reglarne 13 mm er lidt vel tyndt for at få godt greb for skruen

Pladen skal sømmes i reglen og gipsen skal skrues. Pladerne er 1200mm brede og reglerne sidder CC60. Du lægger pladens samlinger og gipsens samlinger forskudt. Lav aldrig såkaldte generalsamlinger, når samling i de to lag falder det samme sted.

På denne måde får du gode fastgørelsesmuligheder både for din plade og din gips.

Hmmm forstår ikke hvordan man undgår "generalskarvar"
Og jeg synes ikke du skal sømme spånpladen, den bør skrues.

I øvrigt er jeg enig med mats_o

..//N

At undgå generalsamlinger bliver noget så nemt..
Sæt f.eks. den første spånplade hel (120 bred) og skær den første gipsplade (60). Så giver det sig selv..

Derimod er jeg ikke så sikker på, at det altid anvendes ude på byggepladser... Jeg har mere end én gang set gips blive skruet, hvor det passer, hvis der er Plyfa/OSB under.. Ikke let at mærke, om skruen tager fat heller, eftersom den i hvilket som helst tilfælde tager fat i plyfa/OSB, og med skruemaskine smælder det jo bare, så sidder skruen der..

Altså, stræb efter at sætte skruen i regel, men hvis du skulle ramme ved siden af, er det ikke verdens undergang...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.