Hej,
Vil bestille byggesæt til en dobbeltgarage og ved ej om jeg skal bestille fra Lundqvist Trävaru AB eller Sorselestugan (20% nedsat pris).
Er ikke så handy selv, men kan samle det, hvis jeg får gode instruktioner og så færdige byggesæt som muligt.
Tænker et dobbeltgarage byggesæt med mål 7,5x8,5 og tagregel for yttertak + to tag skydeport med motor skal købes separat.

Undrer om hvem der leverer bedre byggesæt og mere fordelagtigt samlet set.

Åben for alle typer af tips og tricks :-)

Tak

DN

Tjek også Mellby Garage och Lövångers Bygg. 7,5x8,5 tror jeg ikke er et optimalt mål. Det bliver unødvendigt dybt og dyrere tagkonstruktion. Sats i stedet på 6x10 eller deromkring, hvis grunden tillader. Vægelementerne plejer at være 1200 mm brede. Nøjagtighed, god tid og et godt vaterpas, plejer at være de vigtigste forudsætninger.

• Synes
Hammaren666
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Tjek også Mellby Garage og Lövångers Bygg. 7,5x8,5 tror jeg ikke er et optimalt mål. Det bliver unødvendigt dybt og dyrere tagkonstruktion. Sats i stedet på 6x10 eller deromkring, hvis tomten tillader det. Væggelementerne plejer at være 1200 mm brede. Nøjagtighed, god tid og et godt vaterpas plejer at være de vigtigste forudsætninger.

Hej og tak for dit svar!

Undrer om hvilken taghældning du synes er god?
Jeg er mellem 22 og 27 graders hældning, og nogle siger 22 g er kort og matcher ikke huset, og 27 g ser større ud og matcher bedre med huset.

Tak!
//DN

Fra et teknisk synspunkt er større hældning altid bedre, uanset tagmateriale. Hvis man skal matche de øvrige huse på grunden, bør man vælge så ens hældning som muligt. Hvis 22 og 27 er dine alternativer, ville jeg vælge 27 grader. Hvor ligger huset?

B
Hældning burde jo være lidt efter snøklasse kan jeg mene, højere hældning længere nordpå synes jeg føles rigtigt.

25 i vinkel har jeg valgt, og det fungerer godt. Taget på brændeskuret blev 14 (tidligere ejer), og der samler sig altid løv o lignende på taget... tror jeg havde undgået det, hvis det var højere vinkel.

Har ingen erfaring med dine leverandører desværre, jeg plejer at skele til konstruktion og layout fra forskellige leverandører og så samle noget selv med løsvirke, med lidt modifikationer efter eget skøn.

Hvis du befinder dig i Västerbotten eller Norrbotten, så tjek granträskmarksågen, de laver også prefab, men da lidt større vægblokke.

J justusandersson sagde:
Fra et teknisk synspunkt er en større hældning altid bedre, uafhængig af tagmateriale. Hvis man skal matche de øvrige huse på grunden, bør man vælge en så lignende hældning som muligt. Hvis 22 og 27 er dine alternativer, ville jeg vælge 27 grader. Hvor ligger huset?
Adressen er Skänninge, Mjölby,

Gerne forslag til Væghøjde, 2,4 m, 2,5 ....

D DN-Sweden sagde:
Adressen är Skänninge, Mjölby,

Gärna förslag på Vægghøjde, 2,4 m, 2,5 ....
Även regeltjocklek 45x145 eller 45x195?

Snezone 2. Man reducerer snelasten (ved beregning) fra og med 30 grader. Ved 60 grader og mere regner man ikke med snelast. Passende væghøjde skal vurderes med hensyn til garagens anvendelse. Ud fra et konstruktionssynspunkt er 45x145 mere end tilstrækkeligt. Tjockare reglar kan jo blive aktuelt, hvis garagen skal være mere end sporadisk opvarmet.

D DN-Sweden sagde:
Hej,
Vil bestille byggesæt til en dobbeltgarage og ved ikke om jeg skal bestille fra Lundqvist Trävaru AB eller Sorselestugan (20% nedsat pris).
Er selv ikke så handy men kan samle det, hvis jeg får gode instruktioner og så færdige byggesæt som muligt.
Tænker et dobbeltgarage byggesæt med mål 7,5x8,5 og tagregel for ydertag + to tag skydeport med motor skal købes separat.

Undrer om hvem der leverer bedre byggesæt og mere rentabelt samlet set.

Åben for alle typer af tips og tricks :)

Tak

DN
Kender flere som er supertilfredse med Lövångers. Når det kommer til størrelse ville jeg nok gå efter noget som 7,2 x 10,8 så man har plads til arbejdsbænk samt et skur længst bagved. Egentlig er det nok grunden som bestemmer udformningen..
Held og lykke!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.