Hej!

Jeg har et problem, jeg har næsten gjort vores overetage færdig nu, har indrettet den fra koldtag til boligområde (Gjort det hele selv).

Problemet jeg har er, at det jo kunne være passende med en trappe for at komme mellem etagerne.... :)
I huset er der en nedtaget gammel trappe, som den tidligere ejer eventuelt havde tænkt sig at bruge, når han havde gjort overetagen færdig, hvilket han ikke nåede, inden han solgte stedet...

Nu har jeg kigget en del på denne fine gamle trappe, det er en højredrejet L-trappe, dvs. præcis som det skal være, dog ser det ud til, at den er ca. 1dm for lav.

Hvad gør jeg nu så?

Skråt den og ringer til nogen, der bygger en ny til mig? Modificerer den, så den passer? Sætter den op alligevel og får et mildt sagt mærkeligt sluttrin? :)
Bygger en trappe selv og har den gamle at kigge på for at se, hvordan alle delene skal se ud?

Hvordan ville I have gjort?

Gratis er godt! Er det muligt at lave en flot muret platform eller lignende?

Ja netop sådan ville jeg gøre, en lav platform som trappen står på. Smagen er som bagen, men jeg ville nok prøve at undgå at gøre den for lille og i stedet lade den brede sig lidt ud, især under trappen hvis dette nu vil være synligt.

Joda, tanken om en muret platform har vi også overvejet. Da der alligevel skal støbes en ny plade med gulvvarme i den gang, hvor trappen skal stå. Det, jeg ikke helt ved endnu, er den præcise længde på, hvor langt trappen strækker ud; hvis den strækker sig for langt, bliver platformen meget smal, medmindre den skal stikke ud i en døråbning, og det ville jo ikke være ideelt...

/Zaphod

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.