Hej, nu har jeg brug for jeres input på konstruktion af et fladt tag (1 grad), hvor der skal bygges tagterrasse på. Det drejer sig om en tilbygning, og vi er begrænset i højden, hvilket gør, at taget skal være tyndt/lavt. Jeg har fået en konstruktion tegnet med limtræ 90x180 på cc 300, som ganske vist holder højden nede, men som jeg synes bliver både dårligt isoleret og måske også "unødigt" stabil. Derudover er der stadig ca. 90 mm til overs for at opnå den ønskede lofthøjde indvendigt.
Den totale længde er 7050 mm, men der er en indervæg, der støtter, så den længste fribærende bliver ca. 4400 mm. Mellemvæggen er markeret som "ikke bærende", men er tegnet med limtræ 90x270 (3) og 6 stk. søjler limtræ 90x90 (P1). Pladen er forstærket under mellemvæggen.
Snezone 2
Jeg har ingen konstruktørkundskaber, men synes at konstruktionen virker til at kunne gøres bedre og billigere, især da der er 90 mm til overs i højden. Som det er tegnet nu, er cirka 30% af taget blot limtræ uden anden isolering.
Jeg ville være taknemmelig for konstruktive idéer. Eller så bekræfter I, at det er en fremragende konstruktion, og at jeg tager fejl
De 90mm som du har til gode vil have stor indflydelse på dimensioner og isoleringsmængde. Ofte er det en bagvedliggende grund til, hvorfor konstruktøren har valgt denne opbygning. Jeg foreslår, at du kontakter konstruktøren med dine overvejelser.
De 90mm som du har til gode vil have stor indflydelse på dimensioner og isoleringsmængde. Ofte er det en bagvedliggende årsag til, hvorfor konstruktøren har valgt denne opbygning. Jeg foreslår, at du kontakter konstruktøren med dine overvejelser.
Tak! Jeg vil absolut kontakte konstruktøren. Jeg tænkte bare, at jeg ville komme med lidt konstruktive forslag og ikke bare klage,
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.