Moelven anbefalede 115*450 1 stk sådan i begyndelsen som bærende! Resten 56*270 men den højde på 450mm det bygger så meget på højden det vil man ikke. Så derfor måske bedre som du 3 stk på 315 i stedet. Jeg har pladevægge ikke meget at fæste søjlerne i. Men tænkte præcis som du skriver fæste i stålbjælkerne på alle 4 mezzaninens hjørner

Har du købt din egenlonal også?

Ja, det er egenlokale.. Jeg fæstede søjlerne til væggen med 4 skruer i hver søjle. Så har en snedkerfirma også gjort i en lignende lokale.

3 søjler på hver langside og 3 stk 115x315 hvilende på dem.

Se nogle lidt dårlige billeder, som jeg vedlægger.

• Loftkonstruktion med træbjælker og monteret lysarmatur i en halvmørk lokal.
  • Loftet i en bygning med synlige træbjælker og en lysstofrørslampe monteret under, med rør og ledninger langs væggen.
Tak for al informationen og billederne, jeg sætter pris på det.

S Sylalbin sagde:
Tack för all info och billeder, jeg værdsætter det
Jeg har fulgt jeres dialog med interesse. Jeg er i færd med at skaffe garage med 6 meters bredde, jeg planlægger en entresol på 6x6 meter og fri højde på 4,5 meter. Hvilken højde har I? Overvejer stålbjælke i stedet for limtræ som søjler, tager gerne imod synspunkter.

B Bondläpp sagde:
Jeg har fulgt jeres dialog med interesse. Jeg er i færd med at skaffe garage med 6 meters bredde, jeg planlægger entresolplan 6x6 meter og fri højde på 4,5 meter. Hvilken højde har I? Overvejer at bruge stålbjælke i stedet for limtræ som søjler, tager gerne imod synspunkter.
Hej!

Jeg har 2.7 meter i frihøjde.. Tør ikke svare på, hvordan det bliver med 4.5 meter frihøjde og limtræs-søjler. Burde vel fungere med 115x115 søjler, hvis de fastgøres ordentligt i væggen.
Men kan ikke love noget :D

G
Vækker tråden til live igen, @Sylalbin, hvordan byggede I til sidst?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.