Har til hensigt at bygge terrasse ifølge vedhæftede billede. Husets bredde er 7 m, og jeg overvejer en terrassedybde på 4 m (eller er det for lidt?). Altså en terrasse på 7x4 m. Højeste punkt vil være næsten 3 m over jorden.
Jeg forestiller mig stolper 95x95 i stolpesko, der er boret og støbt ned i klippegrunden. Stolperne vil være gennemgående og danne rækværksposter.
Jeg vil helst undgå at lægge en "midter" bærelinje med ekstra stolper midt under konstruktionen. Derfor undrer jeg mig over, hvordan jeg skal dimensionere bygget? Hvilke dimensioner kræves for "rammen"? 170/195/220? Skal bjælkelagsbjælkerne have samme dimension? CC på bjælkelagsbjælkerne? Hvor stor afstand kan jeg tillade mig mellem stolperne - er 2 m for meget med denne konstruktion? Andre dimensioneringsspørgsmål at tage stilling til?
2 meter mellem stolperne og 45 x220 i både ramme og bjælkelag (s600) er nok passende.
45 x195 bliver lidt svag på 4m
Brug 28 tyk terrassebrædder det gør, at det føles mere solidt.