Hej

Jeg har tænkt mig at bygge en terrasse med målene 3*3,6 meter 100 cm over jorden og vil have den støbt i beton.

Terrassen er ikke tænkt at blive skruet fast på huset, men blot stå tæt på (typ 1mm). Kan nogen give råd om, hvordan man skal dimensionere tykkelsen på terrassen mod spændvidden mellem søjlerne?

Helst ville jeg gerne have kun 10 cm beton og 1,5 meter spændvidde mellem søjlerne, er det nok? Man kunne forestille sig at have 20 cm tyk beton yderst på terrassen og derefter gøre den tyndere midt på osv...

(Jeg har postet et lignende spørgsmål under Altan og Terrasse)

Mvh
Mats
 
Ingen problemer med at dimensionere.
Med så lille en plade bør det være nemt bare at have 4 søjler.
Optimal placering holdfasthedsmæssigt plejer at være i femtedelspunkterne.
Men lad nogen, der kan konstruktion, hjælpe dig.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.