Hej
Jeg har tænkt mig at bygge en terrasse med målene 3*3,6 meter 100 cm over jorden og vil have den støbt i beton.
Terrassen er ikke tænkt at blive skruet fast på huset, men blot stå tæt på (typ 1mm). Kan nogen give råd om, hvordan man skal dimensionere tykkelsen på terrassen mod spændvidden mellem søjlerne?
Helst ville jeg gerne have kun 10 cm beton og 1,5 meter spændvidde mellem søjlerne, er det nok? Man kunne forestille sig at have 20 cm tyk beton yderst på terrassen og derefter gøre den tyndere midt på osv...
(Jeg har postet et lignende spørgsmål under Altan og Terrasse)
Mvh
Mats