18,563 læst ·
25 svar
19k læst
25 svar
Dimensioner højt hegn til stor nyttehave 8 x 15 m
Takker! Klemribberne er hjemmelavede, længdeskåret 120x28 på bordcirkelsaven. Tror de er 28x28 (4 stk. per bræt).
O OlaF sagde:
Hej!
Med risiko for ikke at få svar:
Har du løst grind og kan du lægge et billede op?
Rigtig fint projekt!
/Fredrik
Med risiko for ikke at få svar:
Har du løst grind og kan du lægge et billede op?
Rigtig fint projekt!
/Fredrik
Nej, kom ikke videre med lågen. MEN rammen og træet ligger færdigskårede i garagen, og de sorte lågehængsler ligeså. Fik besøg af rådyrene i efteråret, som panik-spiste alt, de kom over... så ja, lågen er prioritet nu til foråret.fredrik.sleman sagde:
Lidt provisorisk stillet op. Skal op mere, og så skal portstolperne flettes sammen med en eller anden overligger/ornament/portal.fredrik.sleman sagde:
Ram og skråstiver: 95x45
Tryklægterne: 28x28
Samme net som indhegningen

Det ser meget fint ud.
Hvilke dyr er det de er blevet udelukket?
Jeg skal bygge et hegn rundt om amerikanske blåbær og blåbærstry, som harer åd af sidste vinter.
Vildthegn, som jeg overvejer, har mindre huller i nettet nederst, 50x150, netop for at stoppe mindre dyr som harer, armeringsnet er 150x150 eller 200x200. Hvilket jeg tror, at harer kan gå igennem.
Hvilke dyr er det de er blevet udelukket?
Jeg skal bygge et hegn rundt om amerikanske blåbær og blåbærstry, som harer åd af sidste vinter.
Vildthegn, som jeg overvejer, har mindre huller i nettet nederst, 50x150, netop for at stoppe mindre dyr som harer, armeringsnet er 150x150 eller 200x200. Hvilket jeg tror, at harer kan gå igennem.
Udelukkende rådyr hos os. Det er 150x150 (6mm gods). Det er klart, man kan tilføje hønsetråd nederst for småvildtet, men vores tre katte jager mere end gerne konkurrenter. Held og lykke👍Pjosk75 sagde:
Det ser meget godt ud.
Hvilke dyr er det, de er blevet udelukket?
Jeg må bygge et hegn rundt om amerikanske blåbær og honningbær, som harer åd af sidste vinter.
Vildthegn, som jeg overvejer, har mindre huller i nettet nederst, 50x150, netop for at stoppe mindre dyr som harer, armeringsnet er 150x150 eller 200x200, hvilket jeg tror harer kan komme igennem.
Eller svejse et armeringsjern fast i de 3 nederste rækkerne. Antar at harer sjældent klatrer for at komme til mad.
Må regne på det hele. 50 meter vildthegn koster mindre end 25 stykker armeringsnet, plus at det kræver færre stolper med hegn. Jorden hælder, så det er måske lettere med den ene metode sammenlignet med den anden.
Må regne på det hele. 50 meter vildthegn koster mindre end 25 stykker armeringsnet, plus at det kræver færre stolper med hegn. Jorden hælder, så det er måske lettere med den ene metode sammenlignet med den anden.
Tak! Gården er nu til salg —->>
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-orbyhus-tierps-kommun-akra-201-21612967
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-orbyhus-tierps-kommun-akra-201-21612967
Klik her for at svare