Takker! Klemribberne er hjemmelavede, længdeskåret 120x28 på bordcirkelsaven. Tror de er 28x28 (4 stk. per bræt).

O OlaF sagde:
Rigtig flot! Det er præcis noget sådan her, vi planlægger til sommer.

Hvad er det for ribber, der klemmer fast nettene? Hvis stolperne er 95x95, så gætter jeg på, at de er klart mindre end 45x45?

Tak på forhånd.

/Ola

Hej!

Med risiko for ikke at få svar:

Har du løst grind og kan du lægge et billede op?

Rigtig fint projekt!
/Fredrik

fredrik.sleman fredrik.sleman sagde:
Hej!

Med risk at ikke få svar:

Har du løst lågen og kan du lægge et billede op?

Rigtig fint projekt!
/Fredrik
Nej, kom ikke videre med lågen. MEN rammen og træet ligger færdigskårede i garagen, og de sorte lågehængsler ligeså. Fik besøg af rådyrene i efteråret, som panik-spiste alt, de kom over... så ja, lågen er prioritet nu til foråret.

fredrik.sleman fredrik.sleman sagde:
Hej!

Med risiko for ikke at få svar:

Har du løst porten, og kan du lægge et billede op?

Rigtigt flot projekt!
/Fredrik
Lidt provisorisk stillet op. Skal op mere, og så skal portstolperne flettes sammen med en eller anden overligger/ornament/portal.

Ram og skråstiver: 95x45
Tryklægterne: 28x28
Samme net som indhegningen

En provisorisk trægitterport med trådnet, omgivet af træstolper og flis, under en skyet himmel i et åbent landskab.

Træramme med metalnet og diagonalt træstøtte placeret på et gulv i garage. Trærammen er midlertidigt opstillet til byggeri.

Det ser meget fint ud.

Hvilke dyr er det de er blevet udelukket?
Jeg skal bygge et hegn rundt om amerikanske blåbær og blåbærstry, som harer åd af sidste vinter.
Vildthegn, som jeg overvejer, har mindre huller i nettet nederst, 50x150, netop for at stoppe mindre dyr som harer, armeringsnet er 150x150 eller 200x200. Hvilket jeg tror, at harer kan gå igennem.

Pjosk75 Pjosk75 sagde:
Det ser meget godt ud.

Hvilke dyr er det, de er blevet udelukket?
Jeg må bygge et hegn rundt om amerikanske blåbær og honningbær, som harer åd af sidste vinter.
Vildthegn, som jeg overvejer, har mindre huller i nettet nederst, 50x150, netop for at stoppe mindre dyr som harer, armeringsnet er 150x150 eller 200x200, hvilket jeg tror harer kan komme igennem.
Udelukkende rådyr hos os. Det er 150x150 (6mm gods). Det er klart, man kan tilføje hønsetråd nederst for småvildtet, men vores tre katte jager mere end gerne konkurrenter. Held og lykke👍

Eller svejse et armeringsjern fast i de 3 nederste rækkerne. Antar at harer sjældent klatrer for at komme til mad.

Må regne på det hele. 50 meter vildthegn koster mindre end 25 stykker armeringsnet, plus at det kræver færre stolper med hegn. Jorden hælder, så det er måske lettere med den ene metode sammenlignet med den anden.

• Synes
Solrosen
  • Laddar…
Ja, så afslutter vi dette projekt. Jordarbejde, hegn, drivhus, port og dyrkning. Her kommer et par finalebilleder👌
Grind og staket ved et nybygget haveområde med træramme og metaltråd. Græs og træflis i forgrunden, træer i baggrunden. Indhegnet haveområde med en træristeport, afgrøder i højbede og et drivhus, omgivet af græsplæne og store træer under en overskyet himmel. Grind i træ og metal, omgivet af hegn og bede, afslutter et haveprojekt. Skovflis på jorden og blå himmel med skyer i baggrunden. Træstolpe med metalgitter og en grusbelagt sti forrest, og et bed med grønne planter i baggrunden. Træport med metalnet og hængsel, omgivet af grus og træer i baggrunden, afslutter haveprojekt. Træport og hegn med barkflis i en have; i baggrunden ses et drivhus og plantekasser. Have- og byggeprojekt afsluttet med stakit, drivhus, port og bede, set på en overkyet dag.

• Synes
Monken Blomman og 8 andre
  • Laddar…
Farstatjej90
Jeg giver dit projekt 10 ud af 10. Du slog denne bold over tribunen.

• Elsker
Solrosen
  • Laddar…
S
Rigtig fint. Og det er uden tvivl den smalleste pergola jeg har set i hele mit liv.

• Synes
Solrosen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.