Hvordan beregner man tykkelse på vægge/tag samt hvor meget armering der kræves?

Udenfor væggene er der jord/ler (stabil) og betonen vil blive støbt direkte derpå (plastfolie imellem). "Taget", som også vil være gulv i næste plan, vil have en pande på 400 kg stående i det højre hjørne længst oppe. Taget/gulvet skal kunne bære en pallestabler på 1000 kg og have en åbning (lem) ifølge tegningen.

Er der nogen, der har styr på dette og kan regne lidt på det eller ved, hvor man kan få det gjort?

• Skitse af konstruktion på ternet papir, med mål, tykkelser og angivelse af belastningspunkter; viser loft/gulv med vægt- og dimensionstegn.
Et billede fra virkeligheden måske letter?

• Graveudgravning i kælderen med betonbund, stige og rørsystemer. Dør mod have og garage indikeret.
Køb færdige filigranelementer, så laver leverandøren beregningen for dig.
Ellers drejer det sig om at beregne egenvægten af bygningen, som ligger ovenpå, og indsætte punktlaster, som du kan omdanne til udbredte laster, og så lægger du til for midlertidige laster og sikkerhedsmarginaler.

Det er et par sider, findes måske et program til det, ved ikke.

Forstår godt, at dette måske ikke hjalp så meget, men du skal have læst lidt matematik for at finde ud af det Gaus-elimineringen kommer godt til nytte!

Mekanik var ikke min stærke side, stadig den eksamen tilbage :blushing:

Du har ikke noget länktips til hvad du henviser til for beregninger?

Desværre lige mekanikbøgerne, afsnit statik.
Det er jo bare at følge det, der kan kaldes lastnedregning.

Og som min lærer altid sagde, hvis man når frem til, at huset bevæger sig, så har man sandsynligvis regnet forkert et sted.

Lige min mekanikgrundkurs var "under opførelse" i et eller andet moderniseringsformål mens vi læste den, jeg læser kemi, så litteraturen består af en mappe med papirer men meget snedige overskrifter... Men jeg skal tjekke efter dine afsnit :)

Haha, eller så har man bygget pokkers forkert :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.