Skal rive en "bærende" væg og støtte op med passende bjælke opstillet på 2 stk. 90mm limtræ-søjler. Væggen er med største sandsynlighed ikke bærende i sig selv, men dog går der en tagbjælke langs med væggen samt at tagbjælkerne fra den anden huskrop derefter hviler oppe på dette. Væggen er forstærket i krybekælder med gennemgående væg. Den del af væggen, der skal rives, er 290 cm lang og bør derfor støtte op bjælken, der går langs med + 2 stk. bjælker fra den anden huskrop.
Naboen har revet samme væg, blot revet hele væggen. Han har støttet op med en IPE200 bjælke. Føles overdimensioneret for den lille del, som jeg skal rive. Ydertækket af pap med 20 graders hældning.
Desværre kender jeg ingen dimension på de eksisterende tagbjælker (CC 120). Snezone: 1,5.
Nogen der med hjælp af disse underlag kan regne ud hvilken type bjælke der ville kræves for at støtte op dette? Helst limtræbjælke.
Taknemmelig for hjælp! Det, som er i rødt og lilla, er tagbjælkerne og det, som er indkredset, er den del af væggen, der er tænkt at rives.
Naboen har revet samme væg, blot revet hele væggen. Han har støttet op med en IPE200 bjælke. Føles overdimensioneret for den lille del, som jeg skal rive. Ydertækket af pap med 20 graders hældning.
Desværre kender jeg ingen dimension på de eksisterende tagbjælker (CC 120). Snezone: 1,5.
Nogen der med hjælp af disse underlag kan regne ud hvilken type bjælke der ville kræves for at støtte op dette? Helst limtræbjælke.
Taknemmelig for hjælp! Det, som er i rødt og lilla, er tagbjælkerne og det, som er indkredset, er den del af væggen, der er tænkt at rives.
Væggen er nok bærende. Den bør jo bære op tagstolernes last fra huskroppen hvor V-rummet ligger.Plommonper sagde:
Skal rive en "bærende" væg og støtte op med passende bjælke opstillede på 2 stk 90 mm limtræ-søjler.
Væggen er med største sandsynlighed ikke bærende i sig selv, men dog går en tagbjælke langs med væggen samt at tagbjælkerne fra den anden huskrop derefter hviler oppe på dette.
Væggen er forstærket i krybekælder med gennemgående væg.
Den del af væggen som skal rives er 290 cm lang og bør derfor støtte op bjælken som går langs med + 2 stk bjælker fra den anden huskrop.
Nabovarsel har revet samme væg men dog revet hele væggen. Han har støttet op med en IPE200 bjælke. Føles overdimensioneret for den lille del som jeg skal rive.
Ydertag af pap med 20 graders hældning.
Desværre ved jeg ingen dimension på eksisterende tagbjælker (CC 120). Snezone: 1,5.
Nogen som med hjælp af disse grundlag kan regne ud hvad for en type bjælke som ville kræves for at støtte op dette?
Helst limtræbjælke.
Taknemmelig for hjælp!
Det som er i rødt og lilla er tagbjælkerne og det som er indrammet er den del af væggen som er tænkt at rives.
Du kan indtaste dine værdier i dette program og vælg åbning i ydervæg for 1-plan.
https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/med-meny/?cid=931
Klik her for at svare