4,817 læst ·
23 svar
5k læst
23 svar
Dimension limtræ afveksling garagetag
Præcis, det eneste kedelige ved det er, at det bliver svært at placere opbevaringen, medmindre man vil lægge endnu et gulv ovenpå. Samt at man mister højde (højden på loftet er cirka 120cm i midten, og aftagende ud mod kanterne).J justusandersson sagde:Jeg mistænkte, at der var noget, jeg ikke forstod! Hanebjælkerne ligger altså på langs. En løsning er da at lægge bjælker på tværs oven på dit nylagte gulv på hanebjælkerne. Med en spændvidde på kun ca. 3,2 m bliver det rimelige dimensioner. Præcis hvilken dimension afhænger af, hvor meget du vil kunne laste.
Jeg redigerede indlægget med et spørgsmål efter du svarede ovenfor, hvad tænker du om de løsninger?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg tror man skal lade takstolene være i fred. Det går alligevel at lave meget kompakte løsninger med så lille spændvidde. Jeg beregnede på 90x180 limtræ som klarer 200 kg/kvm. Vælger du stål, er HEA 100 (dvs 100 mm høj) tilstrækkeligt.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg regnede med 1200 mm. Tættere så kan man gå ned i dimension.
Det hælder mod, at jeg lader det være som det er, bliver for meget kompromis på højden samt at gulvet allerede er lagt. Skal måle med afstandslaseren, inden jeg læsser nogle ting op og se, hvor meget det buer.
Hvordan har du tænkt dig at løfte og laste loftet, og hvad er det, du vil opbevare til så stor besvær?S Sweedbanana sagde:
Jeg ville ikke lege med at laste disse spær!
Tak til jer som har svaret indtil nu, særligt Justus!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Dimensioner limtræ
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hjælp til at beregne dimension på limtræsbjælke omgående.
Afveksling limtræbjælke problem med dimensioner
Dimensionering limtræbjælke, nedbrydning, hulboring i ydervæg Hajom skydeparti
Dimensionering limtræsbjælke ved afveksling af bærende væg
Byggematerialer & Byggeteknologi