Hej. Har fået konstruktions tegningerne lavet, og konstruktøren har indtegnet 45x245, cc400 som etageadskillelse. Den største spændvidde er 5400. Nu er det jo lidt svært at få fat i så store dimensioner, så mit spørgsmål er, om nogen kan sige, om det ville være muligt at gå ned i dimension, muligvis samtidig gå op til 70 i bredde?? Gulvet, der skal ligge på, er 35mm gran- og egetræsgulv.

Synes du skal gå gennem K så det bliver rigtigt. Foreslå fx bytte til Kerto eller tættere placering. Eller nogle letbjælker.
Måske går det at indsætte nogle bærere for at mindske spændvidder? Kan fx være en H-bjælke hvor bjælkelaget ligger på den nederste flænse, dvs. intet stikker ned.

M multix sagde:
Lidt nytænkning fra Rundvik i Ångermanland:

Masinite Beams: [link]
Kan vel næppe regnes som nytænkning længere? De leverede i hvert fald hele stommen, da jeg byggede mit hus for nogle år siden, inklusive 300 mm mellemdæk. Let og prisvenligt.

Det er noget, der ikke stemmer, 5,4m er for lang spændvidde for den dimension. Tjek med konstruktøren igen, så der ikke bliver nogen misforståelser.

Det må være fejlberegnet. Jeg ville aldrig acceptere den foreslåede dimension og c/c-afstand med 5,4 m spændvidde. Det bliver svajende og stor nedbøjning. Vælg limtræ, f.eks. 90x225 på c/c 600 mm, i stedet. Det svarer omtrent til 45x300 i almindeligt C 24 virke.

Ok, skal absolut tage det med K på ny.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.