Først og fremmest, behøver du overhovedet en bjælke der?
Har du konstateret, at væggen er bærende? Baseret på det billede, du har vedhæftet, ser det ikke sådan ud.
Det skal selvfølgelig bekræftes på tegning eller lignende, har du sektionsplan for huset?
Edit: plantegning med den markerede væg hjælper også.
Først og fremmest, har du overhovedet brug for en bjælke der?
Har du konstateret, at væggen er bærende? Baseret på det billede du har vedhæftet, ser det ikke sådan ud.
Det skal selvfølgelig bekræftes på tegningen eller lignende, har du sektionsplan for huset?
Edit: planteskitse med den markerede væg hjælper også.
Hej!
Jeg har planlagt for at væggen er bærende for at have både livrem og seler. Men nu efter jeg har åbnet den, mistænker jeg, at den ikke er det baseret på de små regler.
Det meste taler for, at væggen er bærende. Det behøver ikke at bemærkes, hvis du ikke har sne på taget. Det er en form for modulbygget typehus. Pladematerialet på reglerne kan indgå som en del af konstruktionen, så væggen kan være ret smal.
Ja, baseret på plantegningen ville jeg ikke turde rive noget ned uden at en konstruktør kigger på det.
@justusandersson
Har du lyst til at forklare, om der er noget ud over plantegningen du kigger på i dette tilfælde? Jeg er ikke kyndig inden for området, men kan i det mindste se, at det ser ud som en hjertemur til at bære mellemetagedæk eller spær.
Det gælder om at læse tegningen nøje. Der er en trappe op fra kælderen og en trappe op til en øvre etage. Den øvre trappes placering tæt på facaden taler for, at det er et 1 1/2-planshus. Derfor må skillevæggen være bærende uafhængigt af tagstolskonstruktionen. Derefter kan jeg ved hjælp af tegnestilen datere tegningen til 1950-60'erne, hvilket giver fingerpeg om producent/ hustype.
Det gælder om at læse tegningen nøje. Der er en trappe op fra kælderen og en trappe op til et øvre plan. Den øvre trappes placering nær facaden taler for, at det er et 1 1/2-planshus. Derfor skal hjertevæggen være bærende uafhængigt af tagkonstruktionen. Derefter kan jeg med hjælp fra tegnestilen datere tegningen til 1950-60'erne, hvilket giver fingerpeg om producent/hustype.
Trapperne var intet jeg som amatør lagde mærke til, i hvert fald ikke at man kunne finde ud af så meget bare baseret på dem. Tak fordi du deler .
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.