Hej, jeg kan ikke finde dimensionen på følgende i de tabeller, jeg har fundet:

Spærene skal sidde med cc 1200mm, men det føles som om jeg burde have noget derimellem, så jeg kan sømme lister for hver 600mm. Altså hvert andet spær, hver anden 45x195mm (?) regel, spørgsmålet er nu, hvad den regel skal have for dimension?

Ovenfor bliver der et koldt loft, som ikke kan indrettes. Spændvidden er 5300mm.

/ Micke
 
Tænker du på indendørstaket eller råsponten?
cc1200 bør fungere fint for begge.
Søm 28x60/70 som spredt for indendørstak og brug 22mm råspont.
 
K
Det er vel nok med cc=1200? Glespanelen sidder jo vinkelret mod tagstolens underramme.
 
Er man bekymret kan man sømme en 45x45 mellem stolperne, der binder glespanelen sammen.

Protte
 
Det er på indersiden jeg tænker, det som bliver indertaget.

er det nok at i spær, der sidder med cc1200, sømme spredt panel (28x70mm) med cc300 mm og på det skrue gips?

Gipset hænger ikke ned så? så det bliver bølget?
 
micke berglund sagde:
Det er på indersiden jeg tænker, det som bliver loftet indvendigt.

Er det nok at i spærerne som sidder med cc1200, sømme spredtbeklædning (28x70mm) med cc300 mm og derpå skrue gips?

Gipsen hænger vel ikke ned så? så det bliver bølget?
Jeg ville foretrække at lægge et lag råspont først, så hvis uheldet er ude og nogen træder forkert oppe på loftet, slipper man for at få foden direkte ned gennem gipset.
 
micke berglund sagde:
Det er på indersiden jeg tænker, det som bliver indertaget.

er det nok i spær der sidder med cc1200, at sømme glespanel (28x70mm) med cc300 mm og på det skrue gips?

Gipset hænger ikke ned så? så det bliver bølget?
Nej de skal ikke hænge ned hvis du sømmer 28x70 på cc300. :)
 
Jeg foretrækker at sætte krydsfiner også i loftet, så kan man skrue ting op præcis hvor som helst.

Protte
 
tak for alle svarene, det var jo rart at slippe både omkostninger og arbejdsopgaver!
 
M micke berglund sagde:
tak for alle svar, det var jo dejligt at slippe for både omkostning og arbejdsopgaver!

Hvordan blev resultatet, bøjede gipset? Er i samme situation som dig nu med cc120 og overvejer om det er nok :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.