Medlem
· östergötland
· 26 indlæg
Hej, jeg kan ikke finde dimensionen på følgende i de tabeller, jeg har fundet:
Spærene skal sidde med cc 1200mm, men det føles som om jeg burde have noget derimellem, så jeg kan sømme lister for hver 600mm. Altså hvert andet spær, hver anden 45x195mm (?) regel, spørgsmålet er nu, hvad den regel skal have for dimension?
Ovenfor bliver der et koldt loft, som ikke kan indrettes. Spændvidden er 5300mm.
/ Micke
Spærene skal sidde med cc 1200mm, men det føles som om jeg burde have noget derimellem, så jeg kan sømme lister for hver 600mm. Altså hvert andet spær, hver anden 45x195mm (?) regel, spørgsmålet er nu, hvad den regel skal have for dimension?
Ovenfor bliver der et koldt loft, som ikke kan indrettes. Spændvidden er 5300mm.
/ Micke
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Er man bekymret kan man sømme en 45x45 mellem stolperne, der binder glespanelen sammen.
Protte
Protte
Medlem
· östergötland
· 26 indlæg
Det er på indersiden jeg tænker, det som bliver indertaget.
er det nok at i spær, der sidder med cc1200, sømme spredt panel (28x70mm) med cc300 mm og på det skrue gips?
Gipset hænger ikke ned så? så det bliver bølget?
er det nok at i spær, der sidder med cc1200, sømme spredt panel (28x70mm) med cc300 mm og på det skrue gips?
Gipset hænger ikke ned så? så det bliver bølget?
Jeg ville foretrække at lægge et lag råspont først, så hvis uheldet er ude og nogen træder forkert oppe på loftet, slipper man for at få foden direkte ned gennem gipset.micke berglund sagde:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Jeg foretrækker at sætte krydsfiner også i loftet, så kan man skrue ting op præcis hvor som helst.
Protte
Protte
Medlem
· östergötland
· 26 indlæg
tak for alle svarene, det var jo rart at slippe både omkostninger og arbejdsopgaver!
Klik her for at svare