Jeg søger en tape, der er diffusionsåben til at vindbeskytte på ydersiden af vinduer, mellem karm og facade, som en ydre beskyttelse af den klassiske fugning.

Forslag modtages med tak. Har set en variant i "Isolas Vindbeskyttelsestape", men den er meget dyr og svær at finde udenlands. Ville altså gerne bestille fra Tyskland eller lignende for at få prisen ned.

Burde ikke en bottningslist fungere godt/bedre i dit tilfælde?

Senest redigeret:
thomasx sagde:
Burde ikke en bottningslist fungere godt/bedre i dit tilfælde?
Måske. Men så skal jeg finde en diffusionsåben bottningslist, plus at det ikke føles lige så vindtæt som at man har taped. Måske tænker jeg forkert.

Derimod på indersiden bliver det bottningslist + akrylfuge for at få det helt damptæt sammen med byggplasten.

S
hvorfor skal du gøre så ambitiøst?

Undskyld, læste forkert.

SBH sagde:
hvorfor skal du gøre så ambitiøst?[/QUOTE
Fordi det bliver så godt!

Hej,

forsøg med Hanno[SUP]®[/SUP]-Folienband FA-D

www.hanno.com

Tysk mærke, 30 meters rulle bredde 150 mm for f.eks. ca. 26 Euro på Ebay

Har nu kørt med Isolas sorte tape, føles lidt "fluffy" på ydersiden. Betalte fuld pris hos min professionelle forhandler i Göteborg, ca. 250 kr inkl. moms per rulle på 25 m.

Men pokkers hvilket greb den har. Har flere steder tapet mellem vinduesramme og trælægte på facaden for at dække drevsprækken. Var nødt til at demontere et sted. Da jeg trak tapen af, fulgte der træsplinter fra lægten med, det er ikke ligefrem sølvpapirstape fra Biltema det... :-)

• Synes
fraxinus
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.