Jeg har bygget en grillhytte men har haft problemer med, at det ryger ind. Jeg har netop skiftet skorstensrøret, fordi jeg troede, at problemet var, at jeg havde for smalt rør (diameter 100mm.) Nu er røret 250mm i diameter, men det ryger stadigvæk ind, en del af røgen ser ud til at gå op en smule i kappen men så vender den tilbage igen og ind i hytten. Er der nogen, der har en idé om, hvad problemet kan være?
Tak for svaret "korvgubbe" Jeg forstår hvad du mener, men det spiller ingen rolle hvor længe grillen har brændt, det ryger ind alligevel. I begyndelsen er det ikke så slemt, men når kødet eller hvad man nu skal grille lægges på, så bliver der jo mere røg, og da ser det ud som om noget ikke stemmer, eftersom en del af røgen vender tilbage fra kappen og ind i hytten. Måske noget med træk i skorstenen?
Hej og tak for svaret. Hvis jeg sammenligner med andre, er min skorsten nok lidt højere, længden på selve røret er 120 cm og er ca. 40 cm over rygningen. Tilførselen har jeg udefra gennem et rør, der kommer ind under ildstedet. Jeg spekulerer nu på, om tilførslen behøver at være i et forhold til skorstensrørets diameter for at opnå et godt træk?
Klik her for at svare