Hejsan!
Jeg har skrevet om dette problem i vinduesforummet men håber på bedre held her.. Ikke mening at spamme ☺
Jeg bruger i øjeblikket dækbrædder af træ til at holde fast glasenheder i mit udestue, men disse fungerer ikke godt og er begyndt at rådne og revne.
Jeg er på jagt efter dækbrædder i et eller andet materiale, der er vedligeholdelsesfrit og som klarer vand uden problemer (plastik måske?). De nuværende er i målene ca. 10mm tykke, 100mm brede samt op til 2000mm lange.. Så noget lignende ville være super.
@breakman javist.. skal høre mig for.. de skulle jo helst være så tynde som muligt og komposit trall plejer vel mindst at være 22mm? :/
@pelpet ja det lød jo ikke dumt.. men dyrt.. jeg får tænke over den
tak for tipsene.. keep em coming
...
Jeg bruger i øjeblikket dækningsbrædder af træ til at holde fast glasrammerne i mit udestue, men disse fungerer ikke godt og er begyndt at rådne og revne...
Sikkert at du ikke laver sjov?
Træ har jo fungeret udmærket i tusindvis af år.
Hvis du kigger rundt i dit smukke landskab, ser du vel næsten kun træhuse?
Træ med lidt overfladebehandling holder i hundrede år, så ødelæg ikke huset med en masse plastiklister!
Grundning med Jotuns Trebitt anbefales. Det er grundolie, som ikke er vandbaseret, men rigtige sager.
Mal derefter med maling, der er beregnet til vinduer.
@knockonwood haha nej jeg joker ikke.. det er dårligt med udsendelse (hedder det sådan?) på taget.. så selv ved vertikal regn rammer meget på disse brædder. en idé er jo at rive alt af og olie og male, men eftersom tilstanden er blevet så dårlig nogle steder føltes det mere fornuftigt at købe nyt.. og da benytte lejligheden til at købe noget der ikke rådner
Jeg kendte en overlæge i Skene engang, som byggede en flot villa.
Vinduerne var i teak, ikke i fyr som vi andre har.
Overvej teklister! De rådner ikke, men koster en skilling.
Ellers ved jeg, at i England, hvor man ikke har så meget skov, laver man mange lister og brædder, for f.eks. underspikning og indvendige lofter, i plastik.
Men hvad det hedder, og hvor man får fat i sådant, ved jeg ikke.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.