3,037 læst ·
17 svar
3k læst
17 svar
Den nemmeste/bedste måde at sætte gipsplader på lecamur?
Side 1 af 2
Jeg har nogle indre vægge i min kælder, som jeg tænkte på at sætte gipsplader på. Væggene er muret i letbeton (leca). De er ikke alt for jævne, tror jeg. Tidligere har der siddet spånplader "udreglede" 20mm fra væggen. Jeg har revet spånpladerne ned, og reglerne/lægterne, der sidder på lecaen, sidder ikke fast ordentligt. Der er heller ikke meget at skrue i.
Findes der en god metode?
Findes der en god metode?
Hvorfor lyder det mærkeligt med leca? Hele kælderen er muret i leca. Ydervægge og indervægge.
Lyder det ikke enklere, end det er, det der? Jeg vil sætte pladerne dikt mod betonloftet. Hvordan fikserer man pladerne, inden gipsbruket brænder? Pladerne glider vel ned. Og det her med eldosor..,. Ja, der er meget, som skal passe.
Jeg havde tænkt mig gipsplader, da det er det på de andre vægge i det rum. Jeg tænkte, at det ville blive lidt ensartet og ikke forskellige vægge osv. En anden aspekt er, at lecamure er forbandet lydhøre. En gipsplade hjælper vel lidt i hvert fald. Specielt hvis man fuger omhyggeligt overalt.
Hvor svært er det egentlig at pudse? Hvor tykt med puds behøver man på en sådan indervæg? Og hvordan gør man med elrør mm? Hvor dybt skal de ind?
Hvilken slags mørtel skal man have? Tips gerne om et konkret produkt. Er der brug for armering?
Hvor svært er det egentlig at pudse? Hvor tykt med puds behøver man på en sådan indervæg? Og hvordan gør man med elrør mm? Hvor dybt skal de ind?
Hvilken slags mørtel skal man have? Tips gerne om et konkret produkt. Er der brug for armering?