Det er nok ankersøm eller ankarskruv der, og de er riflet samt af en hæftig kvalitet for ikke at knække og stort set umulige at få ud. Måske ved at bøje pladen så skallen kommer ud, tilbage med pladen og et koben. Ellers er det nok bare at save pladen af med en tigersav i samlingen mellem regler/spær. Det vil sikkert klemme bladet, hvis du saver, da der er et spænd ovenfra. Og sørg for, at intet synker ned, tænker da på spær.
F fribygg sagde:
Tror du, at du kunne svare på det oprindelige spørgsmål i stedet?F fribygg sagde:
Smartest er vel at beregne, hvordan den nye tagkonstruktion skal se ud og støtte der, hvor det er nødvendigt under ombygningen. Jeg mener, at ændringer i bærende konstruktion skal meddeles til kommunen. Så er et brækjern vel passende til at fjerne den pressede sømplade.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 indlæg
Hej
Lad sømpladen sidde og lav et hak i reglen i stedet, da du skal have noget andet på samme sted.
Ellers kan du specialslibe en kofot, så du får greb om hovederne på ankersømmet. Du kan også dele sømpladen med en vinkelsliber, men jeg gætter på, at brandrisikoen kan være høj.
Kom gerne med mere info, da der findes forskellige teknikker afhængigt af situationen.
/W
Lad sømpladen sidde og lav et hak i reglen i stedet, da du skal have noget andet på samme sted.
Ellers kan du specialslibe en kofot, så du får greb om hovederne på ankersømmet. Du kan også dele sømpladen med en vinkelsliber, men jeg gætter på, at brandrisikoen kan være høj.
Kom gerne med mere info, da der findes forskellige teknikker afhængigt af situationen.
/W
Det er som sagt stansede plader, der er fabriksmonterede. Overvejer at fortsætte med en løsning ved hjælp af en glidehammer, da de tidligere forslag med koben osv. laver for stor skade på reglerne.Workingclasshero sagde:
Hej
Lad sømpladen sidde og fræs reglen i stedet, da du skal have noget andet på samme sted.
Ellers specialslib et koben, så du får greb på hovederne af ankersømmen. Du kan også dele sømpladen med vinkelsliber, men jeg gætter på, at brandrisikoen kan være høj.
Kom gerne med mere info, da der findes forskellige teknikker afhængig af situationen.
/W
Klik her for at svare